Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2012, 22:13   #43
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Uha, uha, som I dog kan!

Jeg har måske ikke mange ideer til, hvorfra pengene så skal komme, nu jeg brokker mig over at skulle til lommerne igen - jeg har jo ikke læst hverken statskunskab eller samfundsøkonomi

Men jeg kan da undre mig såre over, at vi har en regering, der få måneder efter de gennemførte en socialt uafbalanceret skattereform, der tog fra de fattige og gav til de rige, nu pludseligt beder alle til lommerne igen. For nogen er det en ren omfordeling, men ca det samme på bundlinjen, og for andre er det ren underskud. Så kunne de da have skrottet topskattelettelserne og beholdt gevinsten fra skattereformen til at dække for afskaffelsen af afgifterne...

Desuden kan jeg kun såre undre mig over, at man i andre lande ikke er blege for at diskutere højere skat til de rige. Ved det nyligt afholdte valg i USA, stemte man således for højere skat til de rige i Kalifornien. Obama taler også om skattestigning til de rige. Men i Danmark skal de fattige og syge "motiveres" med pisk og økonomisk incitament, mens rige skal forkæles, for at de ikke forlader landet...

Endeligt undrer det mig, at et parti som Enhedslisten i bedste sendetid, aflevere et møgfald af dimensioner i regeringens retning i forbindelse med skattereformen og råber på "krone-for-krone"-kompensation - og nu forhandler en aftale på plads, der sænker overførslernes rådighedsbeløb endnu mere...

Pt synes jeg bare slet ikke dansk politik hænger sammen. Det virker rodet og, ja, nærmest amatøragtigt... Men hvad ved jeg?! Jeg skal bare leve med konsekvenserne...

Mht Kontanthjælp: der kommer en reform - og den bliver givetvis hård. Se bare på f&f-reformen. Og når først Venstre kommer på banen i de forhandlinger, vil provenuet med garanti gå til skattelettelser til de "forkerte". Igen...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat