Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2012, 11:23   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
jeg blev nød til melde mig rask og er under A-kasse nu. Jeg kender mange som har fået fleksjob pga. fibromyalgy. min sygdagpenge er ophøret.

På hvor mange timer bliver man bevilget til førtidspension?

Jeg har mange smerter plus udtræt og har nedsat fuktionsevne, men ved ikke hvor mange procent det er. Min S.B har overhovedet ikke kigget på parpierne fra hospitalet og vidste det ikke om hvad skulle brug dem til.

1000 TAK for hjælpen
Man får ikke pension med nedsat funktionsevne, man får pension, hvis man ikke har nogen arbejdsevne overhoved. Hvis man bare kan klare et par timer om ugen i et fleksjob, så kan man som udgangspunkt ikke få pension....

Hvis du har fået afslag på fleks, så lyder det ikke som om vejen til pension er specielt realistisk - med mindre afslaget fortæller, at du er for syg til fleks - hvilket så igen ikke rimer på en raskmelding.
Hvis kommunen ikke anerkender fibromyalgi mht fleks, så vil kommunen sikkert heller ikke anerkende det i forbindelse med førtidspension.....

Bedste tip, klag over afslaget på fleksjob i første omgang - find ud af konkret, hvorfor det blev et afslag, og husk, at det stadig er lettere at få fleks end førtidspension.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat