Se enkelt indlæg
Gammel 04-11-2012, 23:33   #18
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
I fredags blev jeg så lidt klogere. Jeg ringede til egen læge for at få bekræftelse på hvornår min sb har sendt bud efter en statusattest, dette gør sb, så lægen har den i indbakke d. 5/10. Lægen sender den retur til sb d. 12/10. Dermed sagt, så har min sb brugt 1½ mdr. på at lave ingenting.

Mig bekendt, så skulle hun ifølge ansøgningen af førtidspension, af en § 17, på det foreliggende grundlag havde sendt efterspørgslen til egen læge allerede da hun havde modtaget min ansøgning. Det har hun som sagt så ikke gjort og hun brugte sørme heller ikke den dyrbare tid set i mine øjne på at starte en rp op. Nej nej sb har da bare ventet og trukket tingene i langdrag. Hvorfor ville jeg som gerne vide

Jeg ringede til hende og spurgte ind til hvordan behandlingen i sin helhed foregår hos XX kommune. Jeg fik igen at vide at når jeg havde modtager rp så skulle den sendes tilbage hvor efter den ville sendes videre til teammødet og her skal de så afgøre om pensionsagen kan påbegynde. Hun mener altså at selv om jeg har søgt en § 17 på det foreliggende grundlag at så kan de ved teammødet give afslag. Det er ikke den opfattelse jeg har fået af at læse frem og tilbage herinde. Mig bekendt så kan de ikke give et afslag når jeg søger ftp på en § 17 på det foreliggende grundlag. Tager jeg helt fejl nu?

Jeg fik også spurgt indtil om sb var gået igang med at lave rp'en og den havde hun startet op. Så spurgte jeg om en dato for hvornår jeg kunne regne med at den var færdig. Hun sagde at hun havde så meget om ørene at hun ikke ville have tid til at se på den før fredag i næste uge og forhåbentlig lave den færdig næste fredag, altså d. 9 nov. Siger da til hende at så kan jeg vel nå at få min journal med fra psykiatrien da jeg mener at den har mere at sige end det min egen læge nok har skrevet. Det kunne jeg så godt i det at rp'en ikke var blevet afsluttet, det var da positivt at det kunne lade sig gøre, da jeg så vil have mindre at tilføje som bilag i rp'en. Jeg spurgte om jeg så kunne forvente at den ville ligge i min postkasse mandag d. 12 eller tirsdag d. 13 og det mente hun at den ville. Dermed sagt så mener min sb at hun er 3 uger om at lave en rp og det er på trods af at hun i en telefonisk samtale d. 25. okt. sagde at hun hurtigt ville få den lavet.

Til Vovse

Jeg er bare så utilfreds med behandlingen fra ansøgningstidspunktet indtil nu. Ved godt at du (vovse) ville have klaget, men jeg er bare rigtig dårlig til at sige fra og selvom jeg vil klage så kan jeg ikke få mig selv til det. Ja jeg finder mig i alt for meget, men det er desværre en del af mig.

Til det møde jeg havde med sb d. 14/8 og ikke 16/8 som hun skriver, bad jeg om at der blev indhentet nye oplysninger fra lægen så de kunne komme med i min sag inden den skulle startes op. Men hvorfor kunne hun ikke bare have startet den op mens hun ventede på statusattest fra lægen. Hun kunne jo bare have bedt om at få statusattesten udfyldt og tilsendt fra start af. Nu mit i det hele, siger hun jo selv at det er muligt for mig at aflevere journalen fra psykiatrien som også kan indgå i sagen da rp'en ikke er færdig lavet endnu.

Jeg har aftalt med sb, at jeg afleverer min journal hos jobcentret mandag eller tirsdag, kommer an på hvornår min overlæge hos psykiatrien får godkendt, at den bliver udleveret til mig.

Spørgsmål

Når man søger en §17 på det foreliggende grundlag...Hvad betyder det helt præcis at de ikke kan give afslag på at lade sagen overgå...? Betyder det at man ved teammødet ikke kan give et afslag, at man ved teammødet er nød til at påbegynde pensionsagen og sende den videre i til det afgørende møde?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat