Se enkelt indlæg
Gammel 15-10-2012, 02:51   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
MTVRV1 Mange tak for svaret :-) Det var skide godt at du svarede, selv om Spg egentlig ikke var til dig. Alle svar er nemlig velkommen i min bog. ;-)

De 50 % nedsættelse kan jeg sagtens opfylde.... Reelt arbejdsevne 10% tilbage. Funktionevnen er væstentlig og varigt nedsat, varige skånehensyn og alle behandlingsmuligheder udtømte.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det har været fremme flere gange her på K10...

Der er principafgørelse fra ankestyrelsen på, at arbejdsevnen skal være nedsat på mindst halvdelen. Bla. i principafgørelse nr. A-20-00 og N-14-06 - find dem selv og læs på ast.dk

Det handler om, at man ikke skal se på timetal, hvor mange timer, de kan arbejde, men at arbejdsevnen er nedsat med halvdelen.

Bla. står der:

Vurderingen af, i hvilket omfang arbejdsevnen skulle være nedsat, for at der skulle tilbydes fleksjob, skulle efter Ankestyrelsens opfattelse ses i lyset af, at der kunne ydes tilskud med mindst halvdelen.

.....................

Ankestyrelsen fandt, at der ikke alene kunne lægges vægt på ansøgerens samlede arbejdstid, men desuden måtte lægges vægt på de øvrige oplysninger............

Ud fra en samlet vurdering kunne arbejdsevnen derfor anses for nedsat med halvdelen.

Søg selv i tråde herinde som der er har været debat om osv...

MTVRV1: Det handler ikke om forsikring eller tab af erhvervsevne overhovedet....
Beklager Curls, men de 2 afgørelser omhandler altså ikke omfanget arbejdsevens nedsættelse i %, men derimod om fastsættelsen af timeantallet og aflønningen heraf - Timetallet heri er ikke et udtryk for, hvor mange % Ankestyrelsen anser for nødvending, at arbejdsevnen er nedsat for at få et Flexob.

Vh. maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat