Se enkelt indlæg
Gammel 13-10-2012, 00:18   #5
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Lightbulb

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De er mere sikker end os på den nye...

En af grundene er...at der ikke skulle så meget til for at få en pension efter de gamle regler...

Mange som bliver fleksjobvisiteret i dag....ville have kunnet få en pension efter de gamle regler...

Der skal betydeligt mere til for at få den i dag...

Så ja...du kan stadig frakendes din pension....men der skal dog noget til før de gør det...

Man kan jo tjene penge på mange måder....så jeg tror ikke at det kommer an på hvor mange man tjener...

Det kommer nok mere an på hvordan du tjener dem...altså om du arbejder og om du stadig opfylder betingelserne for en pension...

Kan du arbejde...evt i et fleksjob....ja så opfylder du ikke betingelserne for at beholde pensionen...

Det sker dog usandsynligt sjældent at folk får deres pension frakendt...
Jeg faldt over denne tråd og kom til at tænke på om jeg skal være nervøs !
Jeg fik tilkendt min fp i 2005. I 2007 havde jeg noget vikararbejde (jeg er lærer) i nogle mdr. på næsten fuld tid - senere havde jeg i vikariat på fuld tid i ca. et halvt år. Da vikariatet udløb fik jeg det ikke forlænget, nok fordi jeg ikke rigtig magtede at arbejde, men det ved jeg ikke.

Jeg henvendte mig selvfølgelig til kommunen og oplyste om min indkomst og fik min pension reguleret ! Det var iøvrigt hos kommunen jeg var ansat !

I mellemtiden er jeg flyttet til en anden kommune.
Jeg fik frataget min invalidepension som jeg fik gennem min arbejdsmarkedspension - Min psykiater skrev dog til dem at jeg var lige så uarbejdsdygtig som ved tilkendelsen af pensionen, hvorefter de atter tilkendte mig invalidepension.

Men men kan den kommune som jeg nu bor i (nu hvor der atter skal spares) finde på at rode i min sag og falde over de måneder i 07 og 08 hvor jeg arbejde fuld tid og med udgangspunkt heri frakende mig min førtidspension ?
Ja, jeg er blevet lidt nervøs - håber at nogle her kan be eller afkræfte min bekymring !
custer er ikke logget ind   Besvar med citat