Se enkelt indlæg
Gammel 05-10-2012, 19:32   #16
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
laver lige nogen punkter for at du har nemmere ved at overskue de forskellige ting...

1 - aktivering er et lovkrav for at få kontanthjælp... du kan fritages hvis din læge siger din sygdom bliver forværret eller at du ikke er i stand til det pga sygdom.. (jeg har personligt været fritaget pga mange sygdomme som i hverdagen gør jeg intet kan overskue/klare og fordi jeg har socialangst som forværrer alt) men igen dette er veldokumenteret i mine lægepapirer hele vejen igennem over år.. så du skal snakke med din læge - det er ham der skal sygemelde dig hvis han mener du ikke er i stand til at være i aktivering..

men det er korrekt at de ikke giver besked til kommunen, medmindre de får papirer/penge fra kommunen til en lægeerklæring. det fungerer som alle andre steder hvor man har et job.. :-)

det bedste vil være at snakke med lægen og høre om du kan sygemeldes eller ej.. hvis han/hun siger Nej - skal du gå i aktivering for at få kontanthjælp..

2 - hvis du har depression - skal lægen have givet dig diagnosen og kan derfor tage stilling til hvilken grad og om det påvirker din arbejds evne.. og om medicin er nødvendigt - alt afhængig af graden somregel..

3 - når du har gigt og et forløb på sygehuset så er det lægen her som ved hvor store gener din gigt giver dig.. her må være noteret løbende at du har svært ved at gennemføre din uddannelse.. her må samtidig stå hvilke gener og hvor meget de betyder i hverdagen.. disse papirer har din egenlæge somregel adgang til - det har min i hvert fald..
hvis du mener lægen på gigtafd har mere styr på dine gener end din egen læge har så er det jo selvf ham du skal henvende dig til først.. det er ham som er eksperten på det område..

håber det gav lidt mening og hjælp på vejen..

så snak med lægen om sygemeldig og siger han/hun ja til sygemelding, siger du det til sagsbehandleren..

sagsbehandleren tror så på dig eller afsender papirer til lægen som så skal skrive om du er sygemeldt og hvorfor og evt hvor længe..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat