Se enkelt indlæg
Gammel 04-10-2012, 23:06   #7
Juusuhako
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Juusuhako er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du udebliver eller siger nej til aktivering får du ingen kontanthjælp.

Du er nødt til at tale med din læge.

Hvis han sygemelder dig, skal du fortælle at du er sygemeldt, og bede dem om evt. at indhente en lægeerklæring hvis de har brug for sådan en.

Det har de sikkert.

Det hedder en mulighedserklæring, hvor din læge skal skrive hvor meget han mener du kan klare, for selv om man er sygemeldt, er man forpligtet til aktivering.

Det er så lægen der afgør om du kan klare 0 timer, 2 timer eller what ever.

Hvis du har en depression, er du vel også allerede i behandling.
Jeg er ikke i behandling for min depression?

Jamen hvad er så grundlaget for at modtage kontanthjælp og ikke være i aktivering? For hvis min nuværende situation ikke er nok, hvad er så?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Harpen Se meddelelser
Fra "lov om en aktiv beskæftigelsesindsats":


Fra "lov om aktiv socialpolitik" § 13.:


Hvis du ikke er sygemeldt, følger din sagsbehandler loven.
Du skal få en tid hos lægen, så du kan få en lægeerklæring. Den skal så helst afleveres til sagsbehandler inden aktiveringen starter.

Edit: Pip har vist ret i at det er kommunen, der skal indhente lægeerklæring, når du er sygemeldt. Så du slipper for den udgift.
Jamen hvis det er tilfældet, og hun skal følge loven, så står der jo i dit citat at jeg ikke har pligt til at tage imod et tilbud hvis jeg ikke kan pga. af sygdom. Men kan hun først følge den lov hvis jeg er sygemeldt? Det er ikke nok med de lægelige oplysninger hun har fået?

Og hvis de imorgen over telefonen siger jeg ikke kan få min kontanthjælp efter jeg forklarer min situation, skal jeg så nævne at jeg kan hente en sygemelding eller bare komme med den nærmeste dag?
Juusuhako er ikke logget ind   Besvar med citat