Se enkelt indlæg
Gammel 21-09-2012, 09:17   #119
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bmx, der er nogle dele af Robertsagen og Roberts tankegang der som sådan er okay.

Men hvis man er fuld arbejdsdygtig og samtidig gerne vil have at andre forsørger én, så er der altså nogle forpligtelser. Det er bla at tage de jobs der bliver tilbudt. HVIS man på én eller anden måde mener, at man er højt hævet over de jobs der byder sig, så er det at man normalt går ud og finder drømmejobbet selv - og det er jo dét, Robert har sat en ære i OGSÅ at undgå. Derfor blev han kaldt doven.

Jeg kan heller ikke forestille mig at det er særlig motiverende at arbejde ved kassen i supermarked, eller stå i bageren 7 timer om dagen, eller skure toiletter på Hovedbanen eller vaske snotklatter af i togkupéen. Men der er mennesker der gør det, og selvom de måske også mener de burde lave noget andet, så står de nu op hver morgen og tager fat - tænk hvis alle sagde, at det er vi sgu for fine til?

Hvis Robert mener at han er for god til de jobs han får tilbudt, så er det da imponerende at han ikke selv finder noget andet og dermed får givet kommunen fingeren, i stedet for på 11 år at sidde på støtten og brokke sig over, at han ikke får noget meningsfuldt??

- og når man så samtidig ser, at han sidder i en lille 1 værelses med nikotingule vægge, så må man da stille sig endnu mere undrende (nu han selv mener han er så god, at han ikke kan tage hvad som helst).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat