Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2012, 00:38   #9
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Måske skal vi lige indskyde her, at HVIS Rene søger §17 på det foreliggende og får afslag, så ryger han direkte på kontanthjælp!! Dette er af stor betydning hvis han måske får sygedagpenge og/eller slet ikke er berettiget til kontanthjælp......det kan også være han allerede får kontanthjælp, og så fortsætter han så bare med det.

Man kan ikke få førtidspension - hverken på den ene eller den anden paragraf, hvis ikke man har været i arbejdsprøvning.

Man kan KUN undgå en arbejdsprøvning, såfremt det er kontraindiceret - altså, med en permanent forværring af ens tilstand.

Man kan ikke få førtidspension, før end alle muligheder for fleks er afprøvet.

Hov Eskemand, vi skrev samtidig.....så jeg fik ikke dit sidste indlæg med!
Jeg kan oplyse at jeg ikke kan få kontanthjælp da vi har et hus, og så vidt jeg ved mister jeg mine sygedagpenge fra det øjeblik et afslag bliver givet.
Med hensyn til arbejdsprøvning har div. læger samt kommunens lægekonsulent udtalt at der ikke ville komme noget posetivt ud af det da jeg har så mange smerter at jeg næppe ville holde en time, samtidig konkluderer han at mit erhvervsevne er nedsat til det ubetydelige hele mit bevægeapperat er så hæmmet at jeg kun kan gå ca.25m inden smerterne tager over.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat