Se enkelt indlæg
Gammel 18-08-2012, 09:30   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Til Readraktionen på Debatten.

Mit foreslag går på at man ser, debattere loven vedr. sygedagpenge.

Siden loven blev indført i 2003, har rigtig mange mistet deres sygedagpenge, enten fordi de er i behandling(rigtige syge), og/eller fordi de ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde. EFTER ET ÅR, fordi man kun kan få dette i et år medmindre, visse forlængelse.
Borgere der mister sygedagpengene.
2004-2007 ca 5000 pr år.
2007-2012 ca 7000-9000pr år.

Hvad er konsekvensen for disse mennesker:
Kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

Vedr. kontanthjælpen er betingelsen, at man kan vende tilbage til ordinært arbejde, men de er lige frataget sygedagpengene, fordi de IKKE kan!
IKKE IORDEN.

Borgere der er i en situation, hvor de altså IKKE kan påtage sig arbejde; arbejdsløshed eller ej!

Borgere der mister deres bolig, pga kontanthjælpen.
Hvis vi taler om gruppen, uden børn, (dvs ca. 40års alderen)er kontanthjælpen ca. 10.500kr pr mrd. FØR SKAT!

Gruppen af borgere der desforuden ofte har store omkostninger til medicin, træning, kørsel mv.
udgifter der IKKE dækkes, fordi den syge IKKE er afklaret, og får kontanthjælp, og derfor ikke kan får ydelser, hvor tilstanden vurderes VARIG.

Der er således IKKE mulighed for at få hjælp til disse ydelser, og den syge bliver ofte mere syge, fordi de udover, sygdom(nyerhvervet handicap)mistet arbejde, også skal forholde sig til økonomisk ruin!

Dette kan de færreste holde til, og konsekvensen er desværre ofte, at de får tillægsdiagnoser, som stress, deppration, og angst.
En begrundelse for seneste tid debatter om, at for mange for førtidspension på disse diagnoser, TRODS at der ofte ligge andre og mere alvorlige hoveddiagnoser bagved.

OBS Kommuner indberette til Ankestyrelsen, ofte på sidste erhvervet diagnose.
Disse indberetninger, danner grundlag for debatten, og den nu varslet nye stramninger, på området!

Det er på tide at dette bliver offentligheden bekendt, og diskuteret!

Dette har jeg sendt til debatten, som foreslag, håber andre vil følge trop.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat