Emner: Advokat
Se enkelt indlæg
Gammel 21-07-2012, 09:20   #90
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Blondie

Det fremgår af datoerne for dine tråde, at der er gået 2 år siden du skrev sidst, og jeg går derfor ud fra at du i den mellemliggende periode er arbejdsprøvet, men kan ikke læse hvornår. Men uanset dette, så herfra suk over din sag endnu ikke er kommet længere, og at det tager så lang tid.

Personligt (uden at jeg jo har læst din sag og lægekonsulentudtalelse) finder jeg at dette lægeskøn er så fejlbehæftet, at jeg ville forsøge flg. i første omgang (jeg går ud fra at lægekonsulent ikke har skrevet øverst hvilke lægefaglige papirer som har været til rådighed ved dette seneste lægeskøn):

henvend dig til SB, (venligt) og sig du er noget forbavset over dette lægeskøn, da det er så fuld af fejl og udeladelser af væsentlige lægefagligt dokumentation, hvorfor din sag derfor ikke bliver belyst på en lægefagligt fuldt grundlag, at der bliver lavet et nyt lægeskøn med en vurdering af fuld lægefaglig dokumentation og uden fejl hurtigts muligt. Og helst af en anden lægekonsulent, som inddrager alle lægefaglige papirer.

Hvis SB ikke helt forstår relevansen af dette, kan du nævne, at det påhviler forvaltningen at en sag er tilstrækkelig oplyst til at der kan træffes en retvisende afgørelse iflg. denne LBK nr 656 af 15/06/2011 Gældende

(Retssikkerhedsloven):

Hvoraf det fremgår af § 10:

Citat:
Sagens oplysning m.v.

§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.
Link: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389

Dette indebærer også, at et lægeskøn fra en lægekonsulent har vuderet de relevante lægefalige papirer og der ikke forekommer fejlagtige oplysninger, som du nævner nogle eks. på.

PS: har du aktindsigt i hvad SB har sendt frem af lægefaglige papirer forud for dette lægeskøn? Det er ikke sikkert, da det kan betragtes som et internt papir, hvorfor ikke alle SB'ere giver aktindsigt i dette. Du har altså ikke krav på dette.

Hvis dette lykkes vil du spare dig selv for en del vanskeligheder m. klager ect.

Ang. klager over lægekonsulenter er din eneste mulighed borgmesteren, som ansætter og udstikker disse virke iflg. enighed mel. Ombudsmanden og ministeriet:

Citat:
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen og er hermed underlagt borgmesterens øverste ledelsesansvar. Lægekonsulenten har bl.a. til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægekonsulenten kan desuden pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger der mangler.’
Min fremhævning.

Link: http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...er/2012-7/pdf/

Men du bør være forberedt på, at få negativt svar pga. borgmesteren ikke vil gå ind i personsager. Så hvis din intension er et ordentlig lægeskøn er dette nok ikke den bedste og hurtigste vej frem.

Hvis din intention er, at gøre opmærksom på den ringe kvalitet, som denne lægekonsulent udfører sit arbejde med, så er dette jo muligt.

Din sag har fra, hvad jeg umiddelbart kan læse, kørt meget længe (jeg har ikke/kan ikke læse den hele), og i betragtning af dette og ikke mindst hvad dette har voldt af personlige omkostninger for dig og din situation, bør den hurtigste vej med en afklaring fremmes, hvorfor jeg foreslår samarbejde først, hvis det er muligt. Og derfor den mere arbejskrævende vej m. henvisning til lovgivning, bla. ovenfor samt forvaltningslovens generelle princip om officialmaksimen (generel regel om oplysninger tilstrækkelig i sager i forvaltningen) samt Persondataloven § 37, se min tidl. tråd ang. dette:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ersondataloven.

Der er altså 2 lovgivningsmæssige grundlag:

1. oplysningerne skal være tilstrækkelige til at kunne danne grundlag for en afgørelse, hvorfor der ikke må være udeladt væsentlige og nyeste lægefaglige papirer i et lægeskøn (såvel retsikkerhedsloven som officialmaksimen)

2. forvaltningen skal forholde sig til urigtige oplysninger, når du beder dem om dette, se mit link til tidl. tråd ovenfor. Og hvis du må ud i en skrivelse om dette så henvis og skriv netop Persondatalovens § 37's ordlyd.

Håber du via samarbejde m. SB kan få dit oplysningsgrundlag på rette køl, og din sag snart kommer til en endelig afklaring.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat