Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2012, 11:18   #174
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
" At hæve mindstelønnen er ikke et muligt alternativ. Mindstelønnen er allerede meget høj og hvis den hæves, så rammer man det punkt, hvor arbejdet ikke er den løn værd. Og det er en meget uheldig situation."

Er det forkert, det du har skrevet? Har du ændret holdning? Ser du anderledes på det nu?
Eller hvad er det du vil?
Jeg har forstået, det du har forklaret, på forskellige måder 100 gange, for længe siden. Min IQ fejler ikke noget.
Jeg synes stadig det er respektløst. Og jeg er også målløs. Jeg føler også jeg taler til en dør. Det er åbenbart den "gode tone" du er berømt for herinde.
Og jeg synes stadig man skal hæve mindstelønnen som incitament til at arbejde. Hvorfor gå efter den lave fællesnævner, hvorfor ikke hæve baren.

Arbejdsgivere og andre har skabt sig over lønningerne siden ophøret af slaveriet.
Det er ikke forkert det jeg har skrevet. Jeg har ikke ændret holdning. Jeg ser ikke anderledes på det nu.

Ja jeg har forklaret hvad jeg mener med det mange gange nu. Det er muligt at du også føler du taler til en dør. Men jeg prøver da i det mindste at forklare hvad jeg mener og udrede misforståelsen. Men du vælger konsekvent ikke at forstå mine argumenter. Årsagen til dette er mig ukendt.

I forhold til tonen. Jeg indrømmer at min tone over for dig er skærpet, og det synes jeg er fuldt berettiget. Du har kaldt mig arrogant og en masse andet, fordi du af uforklarlige årsager ikke forstår hvad jeg skriver.

Måske skriver jeg i et uforståeligt sprog. I så fald beklager jeg og skal gøre mit bedste for at forbedre mig.

Jeg vil meget gerne diskutere det med at hæve mindstelønnen. Det er en interessant diskussion. Men du skal ikke lægge mig ord i munden og læse mine indlæg som Fanden læser bibelen. Fair nok at du misforstår mit indlæg i første omgang, hvis det kan fortolkes. Det er så min fejl. Men når jeg efterfølgende forklarer hvad jeg mente, og du stadig står fast, det synes jeg ikke er i orden.

Jeg er enig i at arbejdsgiverne skaber sig hver gang. De har jo en klar interesse i at holde lønnen så lav som muligt. Men du må da erkende, at der eksisterer en grænse for hvor højt man kan sætte mindstelønnen?
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat