Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2012, 17:21   #96
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Tak for et godt indlæg Helenekr.

Mennesker på overførselsindkomst er ikke mindre værd end andre. Min holdning er, at alle mennesker er lige meget værd.

Dog rent økonomisk er det et problem, at der er så mange danskere på overførselsindkomst, fordi det er så dyrt for samfundet. For at få råd til det, så bliver politikerne nødt til at skaffe flere private arbejdspladser. Dvs. eksempelvis fjerne nogle af de vanvittige afgifter og reducer skatten på arbejde.

Det er min overbevisning, at man så vil få flere penge i statskassen, fordi flere betaler skat. Også selvom skatte procenten måske er mindre. Dette kan kun være et ønskeligt scenarie for dem på overførselsindkomst.

Men jeg har indtryk af at mange herinde, synes det er dumt og urimeligt. Alene af den grund at det er unfair, hvis andre får mere end en selv. Det synes jeg er ærgerligt.
Det er så ikke det jeg læser og jeg læser meget herinde af gode grunde

Jeg tror ikke at mange folk herinde er imod at andre kan tjene gode penge og at de har eller får mere end folk på overførselsindkomster som du skriver...

Det folk er imod....er at man tager disse penge fra folk på overførslesindkomster og giver dem til dem der i forvejen har...og mest til dem som har mest...

Det er det som folk ikke bryder sig om...

Du skriver også at du ikke synes at folk er mindre værd fordi de er på overførselsindkomster....hvilket jeg selvfølgelig er glad for.....problemet er bare at hvis du læser rundt om på nettet....ja så er det sådan en tendens der har udviklet sig....og uanset hvad...så er det en ret uheldig drejning i samfundet hvis en hel befolkningsgruppe går rundt og føler sig som en belastning for samfundet...

Hov glemte lige argumentet med at de rige skam også betaler...hmm....tja det er vel lidt som at sige at den fattige skal betale 10% og den rige skal betale 0,001%

Det er ikke et argument der holder i min bog....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat