Se enkelt indlæg
Gammel 05-03-2008, 22:29   #49
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
betinna kan kun give dig ret i at det er så træls når de starter op med alt deres ævl ....

men jeg vil lige sige til dig (som Zuza så rigtigt skriver også) at du lige skal sætte dig ned og regne på den §100 igen...

Du mangler feks også din fysioterapi på den kan jeg næsten se...

Og når det er sagt så sad jeg i dag og tænkte på om der ikke er nogen paragraffer vi kan søge efter til enkelt udgifter (det er der ved jeg men jeg er et kvaj til at søge sådanne ting )


Men mon ikke vi kunne lave en eller anden ting under nyttige link eller en tråd sådan at alle dem der sidder inde med viden om hvad man kan søge efter og til hvad kunne delagtigøre os andre i det....

Jeg har tit fået at vide at jeg skulle prøve at søge noget hjemmehjælp , men kan altså ikke få mig selv til det, og kommer altid med alle mulige og umulige undskyldninger for ikke at gøre det

he he sådan er jeg også med julehjælp , mener altid at der er andre der garenteret trænger mere end mig , og hvis jeg får så går det fra dem....


Men i dag da jeg sad og så på mine håbløse gulve som igen igen trænger til at blive støvsuget så slog det mig , hvorfor har man ikke en robot støvsuger ?

er der ikke en paragraf man kan søge sådan en efter ?

Tænk engang hvor meget det kunne aflaste (og hvorfor ikke give alle der får hjemmehjælp hver 14 dag sådan en ) der trænger jo til at blive støvsuget mere end hver 14 dag .....

Og betinna du har helt ret i dine betragtninger om hvor meget din mand skal hjælpe dig , det ville da være meget mere optimalt hvis kommunen hjalp til med at forbygge i stedet for at de først kommer når det er gået galt....

Hvis nu den raske part får nok og siger nu vil jeg sq ikke mere ... og smutter ja så er der ingen vej udenom , så skal kommunen jo ind og hjælpe ....


For slet ikke at tale om værdighed og selvstændighed , det har man altså også som syg, jeg har også hørt at min voksne søn kan hjælpe mig hvis det går galt.

men jeg ville nu betakke mig for at han skulle hjælpe mig med vask osv , det er da nedværdigende og ubehageligt for begge parter....

Så betinna få et skriftligt afslag fra visitationskontoret (og få dem hjem og få en samtale med dem ) og ank det derefter du har jo en mand der pga sit erhverv ikke kan være hjemme hverdag , og en fast daglig rutine kunne jeg også forestille mig at det måtte være svært med....

og hans fag er jo ikke det eneste der er sådan.

Mine ungers far er lastbil chauffør og de er altså heller ikke meget hjemme så hvis jeg skulle have været afhængig af ham så var jeg godt nok blevet noget lost ....

så søg og søg ... alle de steder du kan komme på , og kig lige igen på din §100 og ank et evt afslag ...

ja ja man skulle tro det blev nemmere når først man fik sin pension ikk
  Besvar med citat