Se enkelt indlæg
Gammel 01-07-2012, 23:36   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Curls, man kan ikke bruge uspecificeret ryglidelse - der ligger flere principafgørelser der siger, at det ikke kan stå alene inde på ankestyrelsens sider....

Jeg sakser lige en tilfældig...


Ankestyrelsen har på den baggrund opstillet en række anbefalinger til, at kommunerne der skal sikre, at betingelserne for at bevilge fleksjob bliver opfyldt, bl.a.:

· At det skal være dokumenteret, at arbejdsevnen er væsentligt og varigt nedsat. Væsentligheds- og varighedskriteriet er ikke opfyldt hvis der alene er oplysninger om en uspecificeret ryglidelse og/eller udetaljerede oplysninger om, hvor, hvornår og hvor hyppigt der er smerter.

http://www.kk.dk/eDoc/Besk%C3%A6ftig...5E0040ABF5.htm
Vældig interessant du har fundet der... Jeg synes, den er lidt modsigende... Uanset diagnose eller ej, skal der jo være tale om arbejdsevnen, de skal se på... Har selv rygproblemer, og jeg synes da, at symptomerne er i forskellige grader...

Jeg selv havde ikke en direkte diagnose i min ryglidelse, da jeg blev fleksjobber. Det er symptomer efter brækket ryg... Men der er så sket nogen følger siden da... Det er dog ikke kun ryggen, jeg fik visitation som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat