Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2012, 12:51   #1
pipse3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2012
Lokation: mellemstor by i Midtjylland.
Alder: 64
Indlæg: 4
Styrke: 0
pipse3 er ny på vejen
Gode råd søges...

Hejsa med jer.

Er ny her på siden, og mit første indlæg, så bær lidt over med mig, men nu har jeg brug for jeres ”ekspertviden” men har dog ofte været inde for at læse mange af jeres problematikker og rigtig gode svar, links og andet godt, som findes her på K10.

Jeg har en arbejdsskade/arbejdsulykke som opstod i 2008, er anerkendt med et mén på 5% - der er trukket halvdelen på grund af forudbestående ryglidelse. Anket flere gange, men uden bedre resultat.
(har haft flere arbejdsskader mod skulder og ryg)

Diagnosen lyder: Degenerativ spondylolistese grad 1 mellem 5. lændehvirvel og korsbenet i alt ca. 8 mm. uden sikker nervepåvirkning, men dog til tider kraftige smerter. Der er dog små cystedannelser omkring den ve. Korsbåndsrod med potentiel mulighed for nervepåvirkning. Der er dog ikke udtalte forandringer og bestemt ikke nogen større forsnævring af rygmarvskanalen.

Er tilbudt en såkaldt 360 graders stivgøringsoperation med indsættelse af implantat., men har sagt nej tak, ( jeg ved hvad jeg har, og ved ikke hvad jeg får !!) men overlægen mener at succesraten ligger omkring 75% vurderet på reduceret smerter og højere funktionsniveau efter ca. 3 mdr.

Forrige gang vi var til samtale var hans udtalelse ellers at man først kunne vurdere på denne operation 1-1½ år efter, for at se den fulde effekt, men det står ingen steder i papirerne.

Har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger, gældende fra marts i år.
Har været ansat i Hjemmeplejen, men er opsagt p.g.a. ryglidelsen.

Har været i afklaring praktik på en produktions virksomhed, i 12 uger og kunne klare 15-16 timer med pauser.

Den overlæge der gerne vil operere mig, vil IKKE gøre mig ”stationær” - som kommunen gerne ser, hvis jeg skal visiteres til fleksjob.

Så til mine spørgsmål:

Kan kommunen ”tvinge” mig til en operation – og hvad gør jeg i sådanne tilfælde ?
Hvad formoder I at kommunes afgørelse bliver ?
Hvad betyder grad I - i min diagnose ?

Har I nogen gode råd som jeg kan bruge, eller skal være opmærksom på – skal til samtale på jobkonsulent i næste uge, og er hammerende nervøs… har dog bisidder (fagforeningen) med til alle samtaler.
pipse3 er ikke logget ind   Besvar med citat