Se enkelt indlæg
Gammel 15-06-2012, 16:20   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vi var ekstrem tæt på, og havde en super løsning på det problem, vi havde nemlig mulighed for at leje hver vores lejlighed hhv stue og 1. sal i et hus (hvor der kun er de 2 lejemål) de 2 er adskilt af en enkelt dør, hvor eneste forhindring er manglende dørhåndtag, så det vil være super nemt i nattens mulm og mørke (men man skal huske der skal være MØRKT) ud over at de jo altså trods alt ikke kan forhindre os i at snakke et venligt ord med vores nabo, når man mødes i indkørslen, eller forbyde os at bruge den have som er der som fælles areal , samtidig, eller for den sags skyld forbyde os at komme til at stjæle fra hinandens urtehave, eller have en aftale om at vi deles om den (den ene af de lejere der er der nu havde sådan en aftale med den tidligere nabo) vi vil der kunne leve meget tæt på et alm ægteskab uden de kan gøre en pind ved det, så længe vi ikke ligefrem spiser sammen hver 2. dag invitere på kaffe konstant ikke står i indkørslen og kysser osv osv... fordi de lejemål er som de er er tæt kontakt med sin nabo uundgåligt.

Men der er så det at huset jo skal sælges, for at vi kan flytte hvert til sit, og skal vi sælge uden tab, skal vi regne med at det tager omkring 5 år, samtidig vil leje sammenlagt (som vi kan få ekstra fordelagtig fordi vi kender udlejer) være det samme som det koster os her, ud over at manden vil få en hel del længere til arbejde, OG der er noget tamtam omkring børnebidrag personligt fradrag og den slags teknisk noget.

Så for os ville det især pga hus slag slet ikke kunne betale sig økonomisk, skal man sælge hurtigt her, vil vi skulle sælge det til under halvdelen af hvad der er af lån i huset, det vil stille os bække i en KÆMPE gæld, som jeg så ville skulle betale af på, på en KHJ med 3 børn, der vil fordelen ved huslejen mere end fordufte, jeg vil komme til at side inden lige så tung, hvis ikke tungere end vi sider nu, og som det er nu, slipper gemalen for børnebidraget, og boligstøtte eller hvad det hedder til gemalen vil end ikke kunne dække det han mister i fradrag på min konto, så på det led har vi (sammenlagt) faktisk mere at rutte med nu, end hvis vi vælger at gå fra hinanden.

Nok vil vi få mere ud af statskassen ved at gå hvert til sidt, og på den måde kunne grine lidt i skæget, så kan de lære det, men jeg (og ungerne) vil ikke have glæde af det økonomisk, manden vil på sigt, når gælden efter det katastrofiske hussalg er betalt, for der vil han i det daglige kun skulle brødføde sig selv (men der vil gå en del år)

Der ud over vil det få nogle konsekvenser for mig, jeg vil blive tvunget til igen at rande til møder ol pladder med kommunen, lige nøjagtigt DET der har gjort mig aller mest syg, det er ikke for morskabens skyld at jeg er gået fra en 40 timers arbejds uge (uden det var et problem psykisk) til nu hvor jeg end ikke kan finde ud af at rumme at køre med aviser/reklamer 2 gange om ugen hvor jeg sammenlagt bruger 3 timer (gemalen tager for det meste den ene af de ture, for jeg ...) jeg stoppede med arbejdet på dårlige knæ, så for mig fungere det overhovedet ikke med systemet, jeg kører totalt ned på det, og har absolut INTET ønske om at forringe mig selv yderligt, jeg HAR levet år nok som depressiv med ikke kun et ønske om at dø men med gentagende forsøg på selvmord, og gud ske tak og lov har jeg en gemal som bestemt heller ikke lige syntes det er nogen fornuftig ide.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat