Se enkelt indlæg
Gammel 06-06-2012, 09:32   #18
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuller Se meddelelser
Nu er min pensionansøgning langt om længe sendt til pensionnævnet, så jeg skal vente 3 mdr på svar.Jeg har ikke skrévet under på ressourceprofilen, fordi den er så ringe.Synes det virker underligt, at man trækker den 25 Maj, når jeg faktsik ansøgte allerede i Januar?
Jeg skal nu til møde med den nye sagsbehandler, som jeg har fået tildelt efter klage.
Han vil i ventetiden gerne afklare mig.Vist nok en psykologsamtaler ved en af kommunens læger.
Jeg er lidt i tvivl om, jeg kan eller må sige nej til det?
Jeg mener jo ikke, der er årsag til psykolog udredning,når jeg har fysisk sygdom.
Min udredning er jo i forvejen ret grundig og viser flere objektive sygdoms fund.Bla. har jeg været ved neuropsykolog,diverse hjernescaninger,2 neurologer,3 infektionmedicinere,gastromedicinere...
Så nu vil jeg mene, at det er nok og samme holdning deles af min pratiserende læge.
Du har søgt pension efter §17 på det foreliggende grundlag!
I en tidligere tråd for få dage siden var der én med samme problem. Her blev der henvist til http://ast.dk/Page_Pic/pdf/Undersoeg...2009_22_24.pdf
Hvor der på side 5 bl.a. står:

"" Kommunen kan dog ikke iværksætte arbejdsprøvninger, speciallægeundersøgelser
mv., når sagen behandles efter pensionslovens § 17, stk. 1, 2. og 3. pkt."

Side 26:
"Kommunens afgørelse om iværksættelse af arbejdsmarkedsrettede initiativer er samtidig en afgørelse om ikke at ville påbegynde en sag om førtidspension, dvs. et afslag på pension, som således kan indbringes for det sociale nævn."
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat