Se enkelt indlæg
Gammel 01-06-2012, 08:16   #118
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hejsa, Helene! Godt at høre fra dig igen

En umiddelbart mærkbar konsekvens for os er, at stigningen i overførslerne reguleres efter den løn/prisstigning, der fandt sted i samfundet for 2 år siden. Der kan nå at ske meget med forbrugerpriserne og ikke mindst afgifterne på 2 år. Det vil uvilkårligt komme til at betyde, at vi mindre købekraft.

Stiger afgifterne på el, vand, varme, salatolie og te/kaffe for lønmodtagerne, stiger de også for os på overførsel. Men hvor de bliver kompenseret med skattelettelser, mister vi den buffer til at modstå de stigninger med, som en lønregulering af overførslerne giver. Det der virkeligt skræmmer mig mest er varmeprisen og -afgiften. Den bare stiger og stiger! Og min økonomi er så mini i forvejen, at der ikke skal meget til for at det virkeligt gør ondt

Tak Risa

Det skræmmer også mig det med varmen OG at elprisen ligeledes skal stige, jeg synes det er svimlende dyrt i forvejen, jeg betaler pt 1100 kr a konto til varmen OM MÅNEDEN og min elregning skal deles over 3 gange, for jeg kan ikke lige klare at smide alle 3000 kr på én gang i kvartalet. Så alene de to poster koster 2000 kr om måneden, vil meget nødigt have at de stiger yderligere....

Det skal så lige nævnes, at jeg plejer at få penge tilbage fra varmen, men samtidig får jeg altid en ekstra regning på el når der har været årsopgørelse og aflæsning af måleren.

- kan godt se pointen når du skriver sådan med afgifter mm.

Og ja, Mella, det er godt vi i det mindste er to der ikke kan betjene en kugleramme

I virkeligheden er det vist min hjerne der bare ikke kan rumme noget der læner sig op af det ulogiske.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat