Se enkelt indlæg
Gammel 29-05-2012, 12:13   #1
Vanilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 5
Styrke: 0
Vanilla er ny på vejen
Cool Sygedagp. / kontanth. / Fp???

Er der nogen her der har fat i den lange ende? og måske kan give mig et par gode råd?
Jeg er havnet i den sit. at jeg har været på sygedagp. og forlængelse 39 uger. Jobcenteret har pr. dags dato lukket for sygedagp. da de mener at jeg ikke kan afklares inden d. 01.08.12 hvor sygedagp. ellers ville ophøre.
Jeg har været sygmeldt siden aug. 2010 uden en diagnose ( fik først diagnose i marts 2012) men med kraftige smerter (kroniske) i hænder, knæ og fødder og indskrænket bevægelighed i skuldre og nakke. Jeg har været ved rigtig mange speciallæger uden at disse kunne finde en årsag. Jeg har her i marts været på Gråsten Gigt hospital og her har de endelig kunnet give mig en diagnose Hypermobilitets Syndrom. Denne diagnose vælger Jobcenter sagsbehandler at afvise som en diagnose ved at se bort fra ordet Syndrom.
Sagsbehandler henviser til § 27 til hvorfor sygedagp. stoppes og at de ikke mener at jeg vil kunne afklares inden udløb af forlængelsen.
Men er det ikke hendes opgave så at hjælpe mig til så at igangsætte en afklaring af hvad der så skal ske? Og jeg troede da hun skulle hjælpe mig til at søge en evt. Fp. når den arbejdsevnevurdering der er lavet på mig af Reva viser at der ikke er nogen arbejdsevne er tilbage at hente i mig?
Det ene øjeblik skriver hun i papirerne at der jo ikke er nogen diagnose (når det passer ind i hendes ....) og det andet har diagnosen ingen betydning.
Hun har også den vane at når hun sender mig et brev eller en mail så er det altid op til en helligdag eller weekend hvor jeg så kan gå med alle mine frustrationer og spørgsmål til der igen er hjælp at hente .
Vanilla er ikke logget ind   Besvar med citat