Se enkelt indlæg
Gammel 26-05-2012, 16:14   #5
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Lidt om min sygehistorie..

Jeg har haft min fodlidelse i næsten tre år, men har kunne klare at arbejde indtil sidste sommer, hvor jeg blev sygemeldt og kort tid efter opsagt, da jeg ikke længere kunne klare at stå og gå rundt som mit arbejde krævede.
Siden sidste år er smerterne blevet markant forværret, og nu kan jeg kun gå ganske lidt. Har prøvet med alverdens skoindlæg, binyremarkhomon, fysioterapi, akupunktur mv. uden effekt. Jeg har svært ved at få hverdagen til at hænge sammen pga. konstante smerter. Kan ikke købe ind/lave mad/tøjvask mv., så godt jeg har en hjælpsom og forstående mand.

Der er god dokumentation i min sag (jeg har selv sørget for at "fodre" sb med alle journalnotater, så jeg har helt styr på, hvilke notater kommunen har), MEN lægekonsulenten har ikke forholdt sig til alle mine papirer, for han skriver at jeg skal have skoindlæg, selvom kommunen har TRE journalnotater der beskriver, at jeg har prøvet indlæg.
Derudover skriver lægekonsulenten, at der er en god prognose for at min lidelse går væk - stik modsat speciallægens udtalelse, som skriver at min lidelse er varig og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
Jeg ved IKKE hvor han har det fra, for det står jo ingen steder! Jeg har spurgt sb, og hun siger at lægekonsulenten udtaler sig generelt og ikke i forhold til min sag. Det synes jeg altså lyder som noget sludder og vrøvl? Hvis han bare udtalte sig generelt, så var der jo ingen grund til at se på mine lægepapirer. Jeg kan ikke forstå, at en lægekonsulent bare kan få lov til at "digte" uden belæg? Det har jo stor betydning, hvad han siger, særligt når mit "eneste" problem er fysisk.

Mht. fremtiden, så skal jeg begynde på erhvervsafklaring på Revacenter i løbet af 14 dage. Jeg har selv ønsket at komme på Revacenter - fremfor nogle af de afklaringssteder, da de er gode til funktionsafklaring.

Jeg mener ikke selv, at der er realistisk at jeg kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked hverken på fuld/deltid pga. kroniske smerter i fod, så jeg håber på at kunne få fleksjob, men sb er af anden mening. Hun mener, jeg skal tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Begrundelsen er bl.a. at jeg pga. lang uddannelse og bred arbejdsmarkedserfaring, nemt bør kunne finde noget arbejde, som tager hensyn til mine skånebehov. Jeg er godt klar over, det bliver en lang sej kamp, det kan jeg jo også læse udfra de andre beretninger herinde på K10.

Er der andre som har oplevet, at lægekonsulentens udtalelse går i stik modsat retning af speciallægerne udtalelse? Hvad gør man?
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat