Emner: hjælp...:(
Se enkelt indlæg
Gammel 22-05-2012, 13:20   #20
Susanm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Susanm er ny på vejen
forlængelse - §27 stk 1 nr 4....og hvad så?

hold da op der er sket meget siden jeg skrev sidst...

Mit forløb på REVA endte ikke i en afklaring, men i en forlængelse, §27 stk 1 nr 4, som så vidt jeg har forstået handler om fleksjob eller førtidspension? Og derefter en ny jobpraktik, som jeg afsluttede medio april.

Da jeg i løbet af tiden på reva talte med en psykolog - konkluderede hun pludselig at kronisk bækkenløsning hører under "funktionelle lidelser" - en forskningsenhed på Århus kommune hospital, hvor hun mente at der var yderligere behandlingsmuligheder ellers ville hun også pege på en psykologisk evaluering!!?!
- og det er på trods af, at jeg ALDRIG har haft psykiske lidelser og, at alle speciallæger(reumatolog - der foreligger endda scanninger der viser at jeg har kroniske ændringer/slid i bækkenet)/fysioterapeuter/min egen læge og en overlæge med speciale i bækkenløsning bakker mig op i at min bækkenløsning er svær & kronisk...!

Så det var lige før de nappede mine sygedagpenge - kontanthjælp og fagforening er jeg ikke berettiget til. Men ufatteligt nok havde psykologen ikke sat jeg ordentligt ind i tingene, og det viste sig at jeg slet ikke kunne komme i betragtning til det forløb for "funktionelle lidelser", da jeg hverken var; syg i 3 organsystemer - uden beviser herfor eller har psykiske problemer.

Så med hjælp fra min fagforening endte det med en forlængelse på §27 stk.1 nr.4 - og i mellemtiden bad kommunen mig alligevel gennemgå en psykologisk evaluering. Så nu er både jobafprøvning og psykologerklæringen overstået - med det resultat, at jeg stadig ikke kan holde til at arbejde meget mere end 4-7 timer om ugen, og psykologen skriver således: "Jeg kan ikke pege på behandlingsmuligheder, der kan øge undersøgtes erhvervsevne. Det er hovedsagligt de fysiske helbredsproblemer, der er en barriere i forhold til arbejdsmarkedet. Undersøgtes arbejdsevne findes reduceret set i forhold til ethvert erhverv.

Så nu er det jeg spørger jer kloge hoveder ved i hvad der skal ske med mig nu??? kan de sende mig igennem mere?

Jeg har alt papir samlet og færdigt - min sagsbehandler skulle tale med lægekonsulenten - hun kom tilbage fra en 3-ugers ferie sidste mandag...så 8 dage siden idag! Og forlængelse løber lige knap 2 mdr. endnu...


Tak hvis du gad at læse så langt!

Susan
Susanm er ikke logget ind   Besvar med citat