Se enkelt indlæg
Gammel 18-04-2012, 21:22   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Er lidt i vildrede med hvad man kan forlange at éns hjemmeboende søn, kontanthjælpsmodtager 19 år, skal bidrage med økonomisk pr måned. Mener det er ca 3200,00 kr han får pr md.

Jeg er FTP med en nettoindtægt på 11.717,00 kr pr md
Samt boligsikring 681,00 kr pr md
Fast mdl udgift på 7700,00 kr pr md



Huslejen udgør 3500,00 ------
Varme ca ------------------------------------------ 650,00 ------
El ca ------------------------------------------------ 520,00------
Vand ca--------------------------------------------- 450,00-------


Som det kører nu bliver der overført 500,00 til mig
hver måned.

Synes godt nok, økonomien hænger lidt i bremsen.
Er det bare mig, der synes, det er lidt i underkanten eller er det passende?

Venlig hilsen Pedro

Jeg sidder og bliver lidt nysgerrig.
Står hans adresse hos dig, og har du oplyst det til boligsikringskontoret?

Grunden til, at jeg spørger er, at sidste år undersøgte jeg hvordan min økonomi vil blive når min datter bliver 18.
Jeg fandt bl.a. ud af, at når vores børn bliver 18 år, så tæller deres indkomst med i husstandsindkomsten, på lige fod med en evt. partner.

Jeg regnede ud, at hvis min datter har en (husker det ikke præcist) en 2. eller 3. års elevløn når hun fylder 18, så mister jeg al min boligsikring.

Jeg flyttede hjemmefra i 1984, og til sidst, mens jeg boede hjemme, betalte jeg 1.200 kr. pr. måned.

Jeg er alene med 2 børn (11 og 15 år), jeg bruger 1.000-1.500 kr. pr. uge til kost m.m., altså alt det der jeg køber når jeg handler ind i Netto, Kvickly o.l. D.v.s. mad, rengøringsartikler m.m.

Jeg kender ikke jeres forbrugsvaner, men umiddelbart vil jeg tro, at de fleste voksne bruger (mad, rengøringsartikler o.l.) for min. 300-500 kr. pr. uge.
Dertil kommer el, internet, licens o.l.

Jeg mener ikke, at du skal leve på en sten mens han har 1.500-2.000 kr. til sig selv om måneden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat