Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2012, 12:42   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og da jeg var på traumecentret efter ulykken, sagde de at det kunne være stødet der gjorde at jeg havde ondt, men at der skulle gå noget tid, inden de kunne sige med sikkerhed, hvad der var tale om (de luftede tanken om piskesmæld). Men de sagde at de fleste smerter efter et uheld oftest gik væk af sig selv - det gjorde de så også, pånær problemet i nakken.

Så i mit tilfælde gik der flere måneder, hvor en neurolog på Riget endelig fandt frem til at der var tale om piskesmæld. Og så gik turen til fysioterapi hvor jeg fik den helt store tur mht valg af madras til sengen, pude, nakkestøtte, øvelser på gulv og i vand, og nu går jeg til akupunktur som er helt fantastisk smertelindrende (i mit tilfælde!).....

Og nerulogen stod altså ikke bare og vippede mit hoved fra side til side, han satte elektroder på nakke, ryg og hoved, for at finde frem til, hvor mine muskler i nakken var skadet og for at finde frem til hvilken belastning jeg kunne magte, for ikke at få det værre. Dette skulle foregå både siddende, liggende og oprejst. Konklussionen fik jeg så med til fysioterapeuten (og egen læge).

Første gang skulle jeg gennem testen 6 mdr efter, og nu har jeg så fået en tid om 10 mdr.

Så man må da sige at de udreder og behandler forskelligt.

Nu skal de så lige nævnes, at jeg er førtidspensionist, og var førtidspensionist FØR ulykken - jeg har nemlig lidt på fornemmelsen, at det har en betydning for den helt igennem gode behandling, og det at man tager den tid det tager, og at man følger min udvikling nøje.
Havde jeg haft en sag ved kommunen, så var jeg vel blevet syltet totalt som værende hypokonder. Og havde jeg haft et arbejde, så var jeg vel blevet raskmeldt efter 4 uger????

Selv hende lægen på traumecentret sagde med en træt stemme, at hun ville skrive om forløbet til min læge, og anbefale 4-6 ugers sygemelding. Men da jeg sagde jeg var førtidspensionist og ikke havde brug for en sygemelding, så fik piben pludselig en anden lyd ''for det kunne faktisk også tage flere måneder'' at komme sig delvist.....så der er forskel på folk!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat