Se enkelt indlæg
Gammel 03-04-2012, 12:30   #90
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Desværre ser jeg meget sjællendt den her psykiater, har faktisk kun mødt ham to gange. Men han har jeg sagt til mig at jeg kan få det bedre hvis der kommer ro omk. min person og her ville en pension jo være guld.

Jeg sagde også i går at hvis de virkelig ville hjælpe mig, som hun påstod de ville, ja så gav de mig nettop en pension med kontrol efter 3 år. For så ville jeg få den ro jeg så hårdt behøver og så vil jeg da slet ikke mene, at det er umuligt jeg kan komme på arbejdsmarkedet i en eller anden for (flex).

Så jeg har på bånd, at de ønsker at hjælpe mig og at de slet ikke tænkte på økonomien.
Ja, din situation er lidt kringlet. Den hænger lidt meget på ordet "usandsynligt" samt en manglende tidshorisont for, hvornår/hvor lang tid, før der kan gives en skråsikker udtalelse.

Som sagsbehandler så jeg også ofte speciallægeerklæringer, der lige åbnede en dør af tvivl om prognosen. En mail eller et telefonopkald til lægen, hvor han blev presset til at være mere konkret, var altid nok til at lukke den dør igen.

Hvis du desværre får dit forventede afslag, så synes jeg, du skal prøve at skaffe en tillægsudtalelse fra psykiateren, hvor han giver noget tidshorisont for behandling og/eller stationærtidspunktet og vedlægger den til din klage over afslaget til kommunen samt foreslår, at de tildeler dig en pension med kontrol om X år - udfra psykiaterens vurdering.

"Ro omkring din person" er for mig for diffust et begreb at bruge. Det må han kunne gøre bedre, konkretisere hvad det betyder og hvordan. Altså hvilken ro, i hvilken form, hvad vil det betyde for dig osv.
I mine øjne handler det om så lidt, der skal til, før du vil kunne blive tildelt en pension, psykiateren skal bare være mere klar i spyttet - og det kan han sagtens være uden at ændre sin oprindelige udtalelse.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat