Emner: Revurdering
Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2012, 12:08   #26
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Frup... vi er flere der har skrevet det til dig, hvorfor tror du os ikke på at du, hvis du er på ledighedsydelse, så vil du jo bevare ledighedsydelsen, når du bliver sygemeldt igen...

For det har du jo ret til! Det står direkte i loven i lov om social aktiv socialpolitik, at "man bevare ledighedsydelsen under sin sygdom".... Og nej det er ikke bare kun dem som "allerede" har det... Altså hvis du melder dig fra sygedagpenge til ledighedsydelse, så får du jo ledighedsydelse - og hvis du så sygemelder dig der, så får du fortsat ledighedsydelse - så enkelt er det. Og jo det står i den link, jeg satte ind, at man får ledighedsydelse under sygdom - måske har du ikke tjekket godt efter... for der står jo som skrevet herinde før:

Under sygdom

Personer, der modtager ledighedsydelse, bevarer retten til at modtage ledighedsydelse under sygdom. I disse situationer er kommunen forpligtet til at foretage opfølgning efter reglerne i lov om sygedagpenge.


Selvom du raskmelder dig i opsigelsesperioden, så kan jeg ikke rigtig se, at de skulle tage dig tilbage, når de jo har sagt dig op?? Måske skulle du finde ud af, hvornår varighedsbegrænsningen er helt præcis, om det er lige efter opsigelsesperioden er slut, for så kan du melde dig "rask" der.

Førtidspensionssag er en anden udvej.... Og hvis du fik afslag på førtidspension, så må de jo mene, at du kan stå til rådighed - og så være på ledighedsydelse.

Sidst redigeret af curls; 12-03-2012 kl. 12:14.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat