Emner: Vdr. Løn
Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2012, 22:41   #17
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af philipsen71 Se meddelelser
Hejsa alle sammen... Mange tak for jeres svar.... jeg skulle normalt være medlem af FOA. og nu overvejer jeg om jeg skal det. jeg følger også normale stigninger men stiger ikke i anciennitet.... og det mener jeg jo er forkert.. det skal siges at min chef betaler Nul kr. til mig i løn da jeg er på den gamle ordning og har derfor intet med min løn at gøre, hun får ikke noget tilskud da det er kommunen der betaler min løn. jeg ligger på løntrin 14 + 5 trin som min konsulent gav mig men når jeg kigger på overenskomsten så ligger den på omkring 23 med mine 10 års erfaring..

Hilsen Philipsen71
Du må være i det de kalder puljejob i Odense Kommune? Så betaler kommunen jeres løn, for at kunne opnå tilskud fra staten, der er højere end når man er på ledighedsydelse..

MEN jer i puljejob er ansat med kontrakt ligesom andre ansatte, og I skal derfor have samme muligheder for lønforhandling..f.eks. da der var noget som hed Ny løn..

Til gengæld ved jeg ikke, hvordan det forholder sig med løn for anciennitet..altså de løntrin der gives.. Jeg har dog selv fået alle trinene, men de står nu som individuelt aftalte og altså ikke centralt aftalte. Forskellen er at centralt aftalte kommer automatisk, mens individuelle forhandles.

Jeg tror, du kan tjene udgiften til FOA ind ved at de hjælper dig med lønforhandling, og desuden er fagforeninger også gode at have bag sig, når man møder andre problemer i ansættelsesforholdet.
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat