Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2012, 18:59   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren,

Jeg har omskrevet dit indlæg "lidt", beklager, men du var alt for personlig og det er jo klart for du føler dig uretmæssigt behandlet. Jeg kender det fra mig selv.

Du må ikke kaste med rådne æbler og slet ikke nu hvor du står til en evt. forlængelse af dine sdp. Du skal være konstruktiv og "rådgivende" overfor din sagsbehandler.

Der er ikke mange der "elsker" lægekonsulenterne og det ved sagsbehandlerne jo godt. Endvidere kan de jo bare tvangsfjerne din datter, hvis det er det der er til hindre for din arbejdsevne!!!!

Jeg håber at du forstår hvad jeg mener. I det nedenstående har jeg omskrevet din mail til din sagsbehandler, så må du se om du kan bruge det til noget. Du retter naturligvis bare til, men det er vigtigt at du skriver med respekt og ikke skriver om hvor nødlidende du og din familie er. Dette tages der, som du ved ikke meget hensyn til i hverken sygedagpenge loven eller arbejdsevne love og regler i øvrigt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser

Hej "Sagsbehandler"

Jeg kontakter dig herved omkring vor tlf. samtale i onsdags d. 15 feb. 2012. Udfra denne kunne jeg umiddelbart forstå, at I formodes, at ville stoppe mine sygedagpenge, dette er jeg aldeles uforstående overfor!!

Som det fremgår af sygedagpenge reglerne er der forlængelses muligheder efter varighedsbegrænsningens ophør på 52 uger. I forbindelse hermed har jeg konstateret, at jeg med rette bør kunne forlænges iht. mindst et af punkterne herunder.

Iht. de to seneste status attester fra min psykiater og min helbredsmæssige afklaring i øvrigt er det konstateret, at jeg ikke vil kunne returnere til det ordinære arbejdsmarkede, mine lidelser er stationære/kroniske og uden behandlingsmuligheder. Med dette burde jeg med rette kunne få forlænget mine sygedagpenge iht. §27 stk. 1 nr. 4:

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger.

Jeg anmoder defor Jobcenteret om at undersøge mulighederne for forlængelse af mine sygedagpenge iht. §27 stk. 1 nr. 4 og hvis ikke dette så andre punkter iht. §27. I forhold til min sag, ser jeg ikke, at det er muligt at stoppe mine sygedagpenge og derfor beder jeg Job centeret om at undersøge l forlængelsesmulighederne.

Jeg gør endvidere opmærksom på at det iht. sygedagpengeloven er anført flg. før evt. sygedagpenge stop, hvis Job centeret stadig skulle henholde sig hertil:

"§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension."

"Kommunen skal samtidig have taget stilling til om du er berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension. Kommunen skal i denne forbindelse også oplyse om hvorfor du ikke er berettiget til disse ting i forbindelse med stop af sygedagpenge."

Jeg vedhæfter anmodning om aktindsigt og ser frem til, at høre nærmere fra dig/jer. Jeg står naturligvis til rådighed for evt. undersøgelser, møder og lign. i forbindelse med mine sygedagpenge og forlængelse af samme.


Med venlig hilsen
Mig (CPR-NR.)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-02-2012 kl. 19:09.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat