Se enkelt indlæg
Gammel 19-02-2012, 13:27   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren,

I og med at din psykiater skriver at du ikke har nogen erhvervsevne på nuværende tidspunkt, så bør du forlænges på sdp. med henblik på afklaringen af din arbejds/erhvervsevne.

Jeg ved godt at du er meget angst for en arbejdsprøvning, jeg har selv været der, men i første omgang skal du arbejde på en forlængelse af din sdp. for det er der store muligheder for.

Såfremt der i dine læge papirer er nævnt af du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked igen er §27 stk. 1 nr. 4 oplagt. Alternativt nr. 2:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
Ved 2éren går man tillige efter en afklaring af arbejdsevnen og ved nr. 4 er det afklaring efter fleks eller ftp. Begge steder vil man dog kunne få kontraincideret en evt. arbejdsprøvning hvis lægerne siger dette.

Du har som nævnt gode muligheder for forlængelse af dine sdp. så det er det du bør gå efter og så tage det med arbejdsprøvningen, når forlængelsen er på plads.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat