Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2012, 23:39   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at få FP skal alle behandlingsmuligheder være udtømte det er nedfællet ved lov.

Det krav opfylder du IKKE og vil derfor få afslag, så at komme med råd og vejledning i forhold til at søge FP vil være spild af tid.

Der imod kan du gøre noget behandlingsmissigt, hvis du ikke allerede gør det, psykiater, det går du til som jeg forstår, hvis ikke så bank din læge oven i hovedet og kræv en henvisning (ej forklar pænt at det er nødvendigt i forhold til din sag) det er gratis.

Jeg forstår ikke hvorfor du skal vente et år på medicinering?? måske graviditet? men hvis jeg var dig ville jeg bede om at afprøve et andet mærke i ventetiden, jo mere du får afprøvet jo bedre, for at 1 mærke er afprøvet og ikke virker er IKKE at alle muligheder er udtømte, de skal blive ved med at lede til der vitterligt ikke er flere at afprøve eller til de finder noget som virker, det samme gælder anden behandlings form inden for det offentlige regi (altså gratis)

Din ressourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal, bør du sikre dig er op to date, eller rettere at der i det hele taget er lavet en, lige som du gør klogt i at bede om en arbejdsprøvning NÅR du er velmedicineret inden da er det spild af tid og du skal alligevel i gennem en igen, det er DEN der vejer tunget i forhold til hvilken hylde du skal på, fordi det er din arbejdsevne (når du er top behandlet) og ikke det du fejler der afgør det i sidste ende.

Og der har du så allerede endnu et sten sikkert afslag på FP, ingen arbejdsprøvning under top behandling og medicinering, kun hvis en psykiater med speciale i det du fejler siger at det er for farligt kan du slippe, og ofte skal det bakkes op af en uvildig speciallæge som kommunen har sendt dig til, men det ligger jo ikke i din sag (i det der er flere behandlingsmuligheder) = afslag

Det eneste du har gjort ved at søge FP´er at få din sag til at stå stille de næste 3 måneder, med mindre du anker så går der helt op til et år (8-9 for de flestes vedkommende) men en anke er spild af din og deres tid, for du vil få afslag.
Det til skyder du lidt dig selv i foden, for du kan ikke søge FP igen før der foreligger nye VÆSENTLIGE oplysninger i din sag (eller jo men du vil få afslag uden) så med mindre fx medicineringen virkelig gør st du rykker har du et problem der hedder vent på din SB´er gider få dig afklaret.

Dog kan du søge fleks, det er indbygget i § at det er nok at bevise at man aldrig vender tilbage på det ordinære arbejdsmarked, men det skal være slået fast med 7 tommer søn og lægernes ord gør det ikke alene heller ikke selv om at de på det kraftigste fraråder arbejdsprøvning, og slår fast at evt mere medicinering IKKE øger arbejdsevnen, selv der får man afslag (tro mig jeg har lige ventet et helt år på den besked, og anken på anken blev afvist, så BAN fik det sidste ord) Så den skal du heller ikke regne med.

Så du er tvunget til at vente på du må/kan medicineres, uanset om du søger det ene eller det andet, for ved fleks er det sørme også et krav at alt er afprøvet for at bringe en så tæt på arbejdsmarkedet som muligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat