Se enkelt indlæg
Gammel 09-02-2012, 19:36   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Nå ja, men hvis du vil nærlæse mine oplysninger, kan du også regne ud at der vil være et ret stort provenau hvis der kom afgifter på fx lystbåde og campingvogne
Lidt hovedregning viser, at der årligt sagtens kan hentes et par milliarder bare på disse 2/to luksus indkøb...
Jamen for min skyld kan vi sagtens ændre/flytte afgifterne/skatterne men nu gik 1. indlæg jo på at de 25% burde fjernes fra vores fødevarer, og så er det jeg siger at hvis vi bare uden videre fjerner så kommer de jo til at mangle de penge, vi er nød til at sætte noget andet i stedet for, det vil man så men godt kunne gøre ved at hæve afgiften på fx både.
Det vil koste noget administrations tamtam, noget til lovændring ol og man skal huske at i regne at færre vil købe både... mad SKAL vi jo have, så der er beløbet statskassen får ind noget mere stabil og sikker, så en usikkerhedsmagen skal der også ligges oven i, så man er sikker på at få tilsvarende ind som man får på fødevarer = endnu færre køber både.

For min skyld kunne de såmend også bare lave en ekstra afgift på både oven i alle de mange andre afgifter vi holder os, hvis de har lyst til det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat