Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2012, 22:05   #26
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
Afklaring og Opkvalificering

Jeg har så i dag endelig fået en praktikplads samt en Jobplan.

I Jobplanen står:
Pgl. er omfattet af målgruppen i LAB §2 stk. 1-5 kontanthjælpsmodtagere uden ydelse og med andre væsentlige problemer en ledighed.
I den forbindelse vurderes det relevant med virksomhedspraktik efter LAB kap. 11 jvfr. nedenstående plan.

Følgende skånehensyn skal overholdes. De fysiske og psykiske helbredsproblematikker da pgl. ikke må udsættes for stress og pres.

Begrundelse
Det langsigtede mål er ordinært arbejde. Det kortsigtede mål er afklaring af arbejdsevne, herunder optræning af faglige, sociale og/eller sproglige kompetencer.

Det er formålstjesteligt at pgl. efter perioden med syge dagpenge fortsætter i virksomhedspraktik uden delse, for nærmere afklaring og opkvalificering.

Planbeskrivelse
Sideløbende tilknyttes tilbuddet Aktiv Mentor. efter Lab. kap. 10.

VP inder 25t/uge:
Ud fra en samlet vurdering af pgls. beskæftigelsespotentiale, skønnes pgls. personlige forhold fortsathindrende for at pgl. kan medvirke ved et tilbud på minimum 25 timer ugentlig.
Der lægges især vægt på de helbredsmæssige problematikker. Pgl. må ikke udsættes for stress og pres.

På baggrund af en vurdering af pgls. samlede situation er følgende plan lagt:
Timetal 12 timer skal forøges til 16 timer pr. uge.

--------------------------------------------------------------------------------------

Hmmm..... kender ikke til jobplaner. Er dette godt eller skidt?

Jeg er meget usikker på det hele.

1. Jeg har talt med sygeplejerske, som siger at lægen (Psyk.) Gerne skriver en statusattest, som forventer at jeg bliver 100 % raske indenfor 2x39 uger.
Denne kan jeg sende både til BAN og til SDP kontoret, samt en kopi til min jobvejleder.
Dette kan så, hvis jeg er heldig, give mig mine sygedagpenge tilbage. Men jeg er bare usikker på, hvad der vil ske i forhold til at få vurderet min arbejdsevne, og evt. få et flexjob hvis jeg ikke bliver rask?

2. Jeg kan lade tiden "råde" - min chef på praktikstedet, taler min sag og mener at kan få mig "puttet" hurtigere over i team fra kommunen, der tager stilling til flexjob m.m. Hvis dette sker, ville han evt. være interesseret i at ansætte mig..

Hvad mon der er bedst?

kh Lene
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat