Se enkelt indlæg
Gammel 20-01-2012, 18:54   #298
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frederiksberg kommune, svar.....

Kære Peter Hansen

Tak for din henvendelse angående mangelfulde og ulovlige offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht. retssikkerhedsloven § 3 stk. 2 i Frederiksberg Kommune.
Jeg har undersøgt de oplysninger du kommer med i din henvendelse og har følgende tilbagemelding til dig.

Angående kommunens fastsættelse af en generel frist på 14 dage for svar på anmodning om aktindsigt for Jobcenteret i kommunen er det korrekt, at fristen ikke er i overensstemmelse med forvaltningslovens § 16, stk. 2. Dette er derfor en fejl, som jeg beklager meget og jeg har sørget for, at den bliver rettet.

I forhold til den generelle frist på 14 dage på svar fra Pensionsafdelingen i kommunen på alle skriftlige henvendelser, som du ligeledes gør opmærksom på, så kan denne frist selvfølgelig ikke gælde generelt for alle henvendelser, herunder aktindsigt. Jeg har derfor sørget for, at fristen bliver fjernet fra vores hjemmeside, således at opmærksomheden istedet henledes på de konkrete svarfrister.

Jeg takker for, at du har gjort opmærksom på de nævnte mangler i vores sagsbehandlingsfrister. Det er vigtigt for kommunen at vi har en god og konstruktiv dialog med borgere, som selvfølgelig skal tage udgangspunkt i lovgivningsmæssige bestemmelser der gælder for sagsbehandlingen. Jeg kan orientere dig om, at jeg på baggrund i din henvendelse har sat et arbejde i gang med henblik på et generelt eftersyn af sagsbehandlingsfristerne.

Med venlig hilsen

XXX

Social, Sundheds- og Arbejdsmarkeddirektør

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat