Se enkelt indlæg
Gammel 19-01-2012, 10:31   #30
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vovse, nu ved jeg på baggrund af det som du har skrævet på K10.at du har altid og kun boet i alment bolig.

Det har jeg aldrig gjort før. Faktisk så viste jeg slet ikke at sådan noget findes.
Nu gøre jeg det og derfor er jeg ganske interesseret i, at finde ud af hvordan sådan noget er skruet sammen.

Muligvis og højst sandsynligt der hvor du bo, alt fungerer som det skal, men det gøre ikke hier hvor jeg bor fks.

Min lejlighed er hyggelig nok, men der blive intet gjort med henblik på vedligeholdelse af selve ejendom og jeg genkender meget af det som PerBenny skriver om.

Efter en huslejestigning på over 7% gik der faktisk panik hos en del af beboer, som enten vil flytte eller bytte sig til noget mindre, fordi de har ikke råd at blive boende i boliger som de har beboet i mange år.

Ud fra gamle referater kan jeg se, at planer om det ene med det andet har der været mange af, allerede for en del år siden, men kun meget lidt af det er blevet udført.

Det som interesserer mig, er general drift af bygninger og hvad pengene blive brugt til og hvor fordamper de af, ikke kun hvor jeg selv bo, men sådan set generelt.

Du skriver, at:

“Hvis garagerne er lejet ud til andre, end dem der bor i afdelingen, så er det nok fordi, at der ikke har været beboere, der har villet leje dem.
Og ved at leje dem ud til andre kommer der da en lejeindtægt ind.”

Tja…, læs det om , og om igen, fordi netop i det som du skriver står der en meget fint forklaring på den uforståelig for mange husleje stigning, uden at de få noget til genkaldt, mens pengene blive brugt til renovering af tome garager til dem som ikke bor i ejendom og til de få som gøre det og har en bil, mens gamle pensionister sidder og fryser i deres boliger med en husleje stigning på over 7% som tak.
En huslejestigning på 7%, skal jo sætte op imod massive prisstigninger på f.x forsikringer på og i ejendommen, renovation er også steget kraftigt her i de senere år, for slet ikke at tale om energi og vand og det bliver dyrere endnu, med den nye regerings tiltag. Så kommer der lige nye postkasser, for også dèr er der vedtaget nye regler - hvem skulle ellers betale, end brugerne og beboerne?

Det er da fint nok, at nogen gider holde andre i ørene og gøre opmærksom på eventuelle urimeligheder, i samfundet eller i boligforeninger. Men helt ærligt, så går ham PerBenny for langt med sin beskrivelse af RIGE bilejere og deres krav om at have privatparkering og garage lige uden for lejligheden, på alle andres bekostning - ikke èt ord om, at de såkaldte rige bilejere i almennyttigt, måske og højst sandsynligt, kunne være syge, gamle og handicappede med behov for læ og kort afstand til deres invalidebil/bil - han kværner rundt i, at bil kun er luxus og at alle andre skal betale for rige bilejeres luxusproblemer. Prøv selv, med en kørestol eller en rollator i strid blæst, sne og slud og så kald det luxus èn gang til - nej, en menneskeret at kunne færdes forholdsvist frit, også som handicappet.

I det såkaldte udkantsdanmark bliver der i disse år, revet etageejendomme ned i blokkevis selv om det er billige flotte lejeboliger og rimeligt pæne kvarterer så er de ikke til at leje ud, det tiltrækker simpelthen ikke nye beboere og for hver lejlighed der står tom, så er der kun tilbageværende lejere til at betale regningen. Derfor skal et boligområde sørge for for at tiltrække mange forskellige typer med forskellige behov, ligesom kommunen forhåbentligt sørger for skoler, børnehaver og tæt til offentligt transport m.m - det er heller ikke uvæsentligt at der i nærheden også er indkøbsmuligheder og evt. arbejdspladser - jeg mener, svage folk som du beskriver formodes ikke at have bil så offentlig transport og god infrastruktur formodes at være et must for de svage, naturligvis.

Hvad bilder PerBenny sig i grunden ind? Og hvem har udnævnt ham som fortaler for såkaldte svage i almennyttigt? Jeg kommer fra almennyttigt, med behov for invalidebolig og ikke langt til parkering i læ, jeg får også førtidspension og §100 og hele pivtøjet - men det er alligevel sårende at kalde mig så svag, at PerBenny også skal tale for mig og alle andre i almennyttigt med/uden garage og overdækning til biler.

Han kunne i stedet vælge en pløjemark, så han var fri for fællesudgifter han alligevel ikke selv benytter, så var han også dejlig fri for alle de rige bilejere med luxusproblemer.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat