Se enkelt indlæg
Gammel 09-01-2012, 19:47   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hej Sol

Du burde som jeg fra din arbejdsmarkedsafdeling i kommunen have modtaget et brev ( mit er dateret i sept. 2011) hvor der står

Fleksjob i virksomheder der ikke har overenskomst:

"Jobcenter Gladsaxe skal med dette brev gøre opmærksom på at Højesteret ved dom af 17.dec 2010 har fastslået at løn og ansættelsesvilkår for ansatte i fleksjob hvor der ikke er indgået overenskomst , skal fastsættes efter de kollektive overenskomster på området.
Ved ansættelse på områder uden overenskomst skal løn og arbejdsvilkår svare til overenskomsten på sammenlignelige områder ."

Du skal bede Jobcentret i din kommune eller medarbejderne på fleksområdet om at få materialet udleveret - de ligger inde med det.

Jeg fik vedlagt skrivelse fra arbejdsmarkedsstyrelsen af 13.4.2011 samt højesterets Dom af 17.december 2010

Skrivelse fra arbejdsmarkedsstyrelse nr. 9009 af 12. jan 2011 samt dom af 17.dec.2010 fra højesteret
( sag nr. 58/2009)
6 ferieuge afhænger af om det er en rettighed i den overenskomst du skal følge.

Da jeg var adm. ansat og overenskomsten fra HK blev fulgt - havde jeg selv ret til 6 ferieuge.

Måske nogen kan finde dommen og lægge den på K10 ? - hvis den ikke allerede findes her - dette har jeg ikke undersøgt.

God arbejdslyst

Sidst redigeret af maruus; 09-01-2012 kl. 19:57.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat