Se enkelt indlæg
Gammel 06-01-2012, 14:10   #1
cats
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2012
Indlæg: 12
Styrke: 13
cats er ny på vejen
fleksjob kommune læge sygedagpenge etc...

hej,

Jeg skriver på vegne af min datter, som nu er blevet trukket rundt i manegen af kommunen i 5 år, men stadig ikke kommet tilbage på arbejdsmarked.

Jeg hjælper hende med at få nogenlunde styr på alle de papirer osv. - Det er noget af en opgave - selv for mig som er sund og velfungerende!


1. Er der nogen forskel på om man er gift eller sammenlevende ift. at kommunen krydser journaler?
- hvad kan vi gøre ved dette?
- vil det hjælpe noget på sagen - kan man få slettet det de har hentet udenom? eller vil de blot sige undskyld og så bliver der ikke gjort mere ved det?
Da de ikke er gift må dette jo ikke være korrekt ift. at diverse sagsbehandlere har tavshedspligt og bare fordi man er sammenlevende ved man jo ikke nødvendigvis alt om den anden part.

2. når borgeren indstilles til fleksjob, og vedkommende samtidig falder for varighed (og borgeren kun er forlænget indetil afgørelsen for fleksjob foreligger) - altså får borgeren ja træder ledighedsydelsen i kraft, men nej så skal borgeren på kontanthjælp/raskmeldes?
- her ved vi der kan ankes, såfremt det bliver et nej.
Burde sagsbehandler ikke her forlænge, da der endnu ikke er søgt om førtidspension? (efter §27 stk 1 nr. 4) Sagsbehandler har kun forlænget efter denne til der ligger en afgørelse om indstillingen til fleksjob.

Min datter er ikke meldt rask og heller ikke afklaret ift. arbejdsmarked, så må kommunen dette? er det ikke en halv løsning fra deres side??

3. Bliver det et nej, kan der så søges førtidspension med det samme? eller skal man vente til afgørelsen kommer fra ankestyrelsen på anken om nej til fleksjob?
- hvem er det man anker med ift. svar på om man er fleksberettiget?
- skal man selv søge førtidspension eller gør sagsbehandleren det?

4. Såfremt en læge har skrevet usande ting i deres udredning, eller fordrejet det der er blevet talt om.... hvad kan vi så gøre.

5. Hvad er reglerne helt klart og gerne med §§§ ift. brug af diktafon når borgeren er til opfølgning eller har telefonisk kontakt med sagsbehandleren?


Jeg håber virkelig i kan hjælpe os med disse spørgsmål

Vh

Cats
cats er ikke logget ind   Besvar med citat