Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2012, 09:32   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Jeg er begge dele.

Altså både socialrådgiver (er i skånejob, men ikke i en forvaltning - og har aldrig været det. Jeg er social arbejder) og førtidspensionist.

Jeg kan se (efter at have læst en del tråde), at rigtig mange her inde er i klemme og vil derfor gerne hjælpe med at tolke den kommunale tankegang og lovgivningen hvis/og hvor jeg kan. Samtidig vil jeg også være ærlig og sige, at jeg har en fornemmelse af, at nogen ser rødt når det kommer til alle sagsbehandlere/socialrådgivere, og i de tilfælde har jeg knap så meget lyst til at hjælpe - Respekt går begge veje :-)
Det er helt korrekt observeret at nogle går helt i det røde felt når man taler om sagsbehandlere. Der forsøger jeg enten at styre uden om den diskussion, andre gange går jeg direkte i flæsket på kommentaren og forfatteren...

Det der p**** mig mest af, er når nogens første bud på hvorfor en sag er gået i hårdknude er at sagsbehandleren er på jagt efter borgeren...

Personligt føler jeg mig pinligt berørt over den måde nogle af kollegaerne i det offentlige arbejder og vurderer, men mener stadig at langt de fleste gør det godt, efter omstændighederne...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat