Se enkelt indlæg
Gammel 30-01-2008, 12:35   #120
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Brev til DATATILSYNET

Jeg har den 24. januar 2008 indbragt Gladsaxe Kommune for Datatilsynet.

(afskrift af brev af 29. januar 2008 fra Datatilsynet)

Persondatalovens regler om urigtige oplysninger mv.

Efter persondatalovens § 37 skal den dataansvarlige berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig at være urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

Endvidere følger det af § 37, stk. 2, atden dataansvarlige, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom, skal underrette den tredjemand, hvortil oplysningerne er videregivet om, at de videregivne oplysninger er berigtiget, slettet eller blokeret.

Datatilsynet skal for god ordens skyld oplyse, at tilsynet har orienteret Benny Gerhard om, at tilsynet alene vil kunne påse de punkter han fremkommer med på side 2 i hans brev under "PS."

PS. Jeg kræver dokumentation fra Gladsaxe Kommune om, at disse urigtige og skadespådragende oplysninger, er fjernet fra mine journaler og andre papirer i kommunen. Dette krav skal opfyldes, så der ikke i fremtiden opstår problemer ved kommunens personaleudskiftninger.

PS. Jeg ønsker ligeledes dokumenteret at Gladsaxe Kommune bekendtgør sin lægekonsulent med, at lægekonsulent Claus Bjerregaard har vurderet og udtalt sig i henhold til ukorrekte og fremlagte oplysninger fra sagsbehandler Lene Larsen, der ikke er lægelige oplysninger. Dette er vigtigt.


Datatilsynet har dags dato orienteret Benny Gerhard om oversendelsen til Glasaxe Kommune.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat