Se enkelt indlæg
Gammel 24-12-2011, 01:20   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Kun de bedst stillede og de dårligst stillede skal stemme

Jeg mener, at kun de aller bedst stillede og de aller værst stillede skal have lov til at afgive deres stemme ved Folketingsvalget.

Årsagen er, at demokratiet har slået fejl: De store flertal i midten med mellemindkomster og mellemuddannelser tænker kun på deres egen situation og maksimalt på deres egen familie eller relationer og har fordomme om alle de andre.

Derimod er de bedst stillede (dvs. dem med lange uddannelser) samt de aller fattigste eller dem uden uddannelse eller med meget kort uddannelse, de eneste der kan sætte sig ordentligt ind i tingene:

De bedst stillede kan se samfundet "fra toppen", dvs. de kan se hvad der vil gavne økonomien, samfundet og helheden på sigt, fordi de har alt deres på det tørre.

De dårligst stillede kan se detaljerne af konsekvenserne ved lovgivning.

Og derfor gør det ikke noget, hvis middelklassen mister deres stemmeret, fordi de IKKE bliver berørt synderligt af lovene, udover at de tvinges til at give og tage for samfundets, helhedens, økonomiens og de svages skyld.

Jeg ønsker mig et samfund, hvor der kun findes 3 partier:

LA, EL og K, og hvor EL har 50 og LA og K (tilsammen) har 50 procent af stemmerne.

Kun det ekstreme venstre og de ekstreme højre kan se løsningen på samfundsproblematiken. Alle de andre er nogle idioter.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat