Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2011, 03:58   #22
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sklero Se meddelelser
Hvorfra stammer antagelsen om, at "vi" hurtigt kan blive enige om at forsørgelsespligt skal afskaffes? Altså, jeg kommer på k10 for at søge vejledning og læse om andres erfaringer, men på "toneangivende" debattører kan jeg forstå at k10 er en form for interesseorganisation. Jeg er sygemeldt og under arbejdsprøvning og modtager af en lang række velfærdsydelser - jeg ved ikke om jeg af den grund skulle være mere tilbøjelig end andre danskere til at mene, at forsørgelsespligten burde afskaffes?

Forklar mig engang, hvad skal ægteskab bestå i hvis ikke pligten til at dele økonomiske byrder? Kun fordele i form af skattefradrag og arv? Hvis man vil sikre sig en personlig, ureguleret indkomst ved arbejdsløshed, skal man indbetale til a-kasse og holde sig berettiget til dagpenge - det behøver man så heller ikke hvis kontanthjælp bliver en rettighed uden risiko for modregning?
men det hjælper jo ikke meget at betale til a kasse og fagforening i alle de år man er sygemeldt, når sagen trækkes så langt ud af kommunen, at man ryger på kontanthjælp alligevel.

jeg selv har været sygemeldt i snart 6 år, været på kontanthjælp siden august 08, og er først stoppet med at betale til akassen i dette år. betaler stadig til fagforeningen. så her har det ikke hjulpet at være forsikret i akasse, private forsikringer eller andet.

iøvrigt er det at være på kontanthjælp ikke bare en nydelse eller fri ferie.. faktisk har du flere rettigheder som indsat i de danske fængsler.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat