Se enkelt indlæg
Gammel 18-12-2011, 01:24   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig LUM, synes også førtidspensionen trænger til et løft, dog synes jeg ikke at jeg personligt trænger til et løft da min samlede indkomst er høj. Men jeg synes at dem der KUN står med førtidspensionen burde få et løft, så her kunne man måske også kigge på den samlede indkomst inden man evt giver løftet........

Og alle ævler om ligestilling, men så snart det handler om ægteskab, så ophører ligestillingen promte. Den ene part SKAL åbenbart være afhængig af den anden (hvis sygdom slår ned og man er gift). Og det er jo ikke fair for den der arbejder, som så skal løbe endnu hurtigere for at tjene den syge ægtefælles indkomst hjem, fordi sygedagpengeperioden udløber.....

Synes der er mange skævheder som altså rammer helt almindelige mennesker der nærmest må flygte fra hus og hjem, lade sig skille og meget andet, for at kunne overleve.

Synes heller ikke man værner særlig meget om familierne og jeg tænker ofte, at familier bliver straffet hårdt, for netop at være en familie. Var familien splittet for alle vinde, så var der pludselig penge til overlevelsen....det synes jeg ikke man kan være bekendt.
Det burde da også skulle kunne betale sig at være Mor og Far og børn, på lige fod med, at det skulle kunne betale sig at arbejde.
Men sådan som reglerne er nu, så er der særlige tilfælde hvor det bedre kan svare sig at blive skilt og bo hver for sig, og hvor et par på kontanthjælp skal op og tjene omkring 35.000 kr for at det kan svare sig at arbejde....og så mister de alligevel friplads, boligsikring mm. Og skal måske snare op og tjene omkring de 40.000 kr for at kunne mærke en forskel.

Der er da noget der halter et sted.......ellers har jeg måske bare misforstået situationen totalt. Den mulighed er der selvfølgelig også.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat