Se enkelt indlæg
Gammel 17-12-2011, 23:25   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jamen det er da ikke den store hemmelighed (for os) at det ypperst sjældent kan betale sig økonomisk at den ene part er på KHJ og den anden arbejder, langt de fleste vil få mere ud af at bække modtager KHJ, fordi ægtefældeforsørgelsen gør at man mister langt mere ved en arbejdende, og vil få mere ved at bække går ledige.

I går på DR2 så jeg 2 eksperter netop diskutere dette, og selv om at de var fra hver sin side af voldgraven var de faktisk enormt enige, ægtefældeforsørgelsen bør fjernes for KHJ-modtagere (som minimum ses på) og så mener de at skatten for de lavestlønnede bør blive skruet på, MEN netop skatten vil være ekstrem dyrt at skrue på især nu, så for nuværende mente de at det bedste og billigste ville være at fjerne ægtefældeforsørgelsen helt.

Hvad de så GLEMTE at snakke om, er at fjernelse af ægtefældeforsørgelsen (som jeg altså også gerne ser fjernet, men dog for ALLE grupper) vil kræve en grundlovsændring og det er en garanti at regeringspartierne IKKE går med til det.

Dertil hjælper det jo ikke at befolkningen helt sikkert vil få skudt i skoene at fjernelsen vil give KHJ modtagere endnu mere at være dovne for og jo det vil give de familier hvor der er en arbejdende mere, men incitamentet til at den arbejdende går på KHJ vil være fjernet, i det man vil miste (og for nogle få miste langt mere) end de vil kunne få ud af KHJ som reglerne er nu.

Så lad os da endelig få det fjernet og at det er KHJ modtagere er bestemt et sted at starte, så kan vi håbe på det bliver fjernet for alle andre også, dog tror jeg nu vi nærmere vil se et beløbsgrænse ændring, men den vil jo så også være kærkommen, og forhåbentlig smitte af på FP´erne, for de kunne bestemt også godt bruge sådan et løft.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat