Se enkelt indlæg
Gammel 17-12-2011, 07:14   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Lægekonsulents konklusion

Hej Alle

For at gøre en lang historie så kort som mulig, så grubler jeg en del over konklusionen fra en lægekonsulent ved Horsens kommune.

"Det må således konkluderes at denne klient har et varig psykisk handicap der ikke kan kompenseres i et omfang der kan medføre selvforsørgelse uden fortsat støtte og ordinær beskæftigelse anses for urealistisk"

Jeg tolker det selv sådan her:

"Det må således konkluderes at denne klient har et var psykisk handicap der ikke kan kompenseres i et omfang der kan medføre fleksjob uden fortsat støtte og alimindelig- deltidsjob anses for urealistisk".

Det der "uden fortsat støtte", har jeg ingen anelse om hvad der menes med. Det er selvfølelig heller ikke let for jer. Men jeg får ingen støtte, andet end min kontanthjælp. Altså ikke noget med specialvejleder og lignende.

Det jeg frygter der vurderes er at jeg med støtte kan opnå fleksjob, (virkelig panden mod en mur i mit tilfælde)

Det jeg virkelig ville ønske der menes var, ...ikke kan kompenseres i et omfang der kan medføre fleksjob og ordinær beskæftigelse anses for urealistisk.

Der skal ikke tages chancer med (stor) risiko for afslag med førtidspension, da alt så bliver, om muligt, endnu værre at kæmpe med.

Jeg har ofte læst her på K10, da jeg igennem mange år har svævet på kanten af arbejdsmarkedet, indtil nu hvor det så er taget rigtig til. Det hjælper ofte



Tilknytning til arbejdsmarkedet på forskellige vilkår:
•Ansættelse i ordinære job- herunder deltidsjob: Mulighed for særlige vilkår, støtte og skånehensyn, så ansættelsen fastholdes trods nedsat arbejdsevne
•Fleksjob: Når arbejdsevnen er væsentligt og varigt nedsat i ethvert erhverv – halvt eller totrediedele løntilskud – den ansatte får fuld løn
•Førtidspension: Når selvforsørgelse ikke er realistisk – mulighed for job med løntilskud m.h.p. at bevare arbejdsmarkedstilkytning, feks. unge psykisk syge

Kilde: psykiatrifonden
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat