Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2011, 21:08   #35
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Enig:

Du er en ansvarlig mor, der har søgt hjælp til din datter igennem vuggestue og kommune, og ergoterapeut har udredt og anbefalet sanseintegrationsstøtte i vuggestue.


Det er påfaldende, at kommune ignorerer ergoterapeuts vurdering af din datters behov for sanseintegrationstræning i institution, som ikke er en dyr indsats,

- og i stedet tilbyder en social indsats med aflastning, som er meget dyr og unødvendig,

- og som jo ikke kan imødekommer anbefalet daglig sanseintegrationstræning!


Jeg er beskæmmet over denne kommunes ansvarlige børnesagsbehandleres manglende viden om kommuners pligt til pædagogisk støtte til børn med særlige behov i institutioner - men som sagt bed om hjælp til henvisning til børneergoterapeut/børnefysioterapeut igennem egen læge.

Ergoterapeut, som har anbefalet timer til sanseintegrationsstøtte i vuggestue til din datter, vil også kunne oplyse om børnelæger i område, som vil kunne støtte ønske om sanseintegrationsstøtte i vuggestue.

Og psykolog, som du har kontakt med, som også er børnepsykolog, vil også kunne oplyse om børnelæger i område, som vil kunne støtte med ansøgning om sanseintegrationsstøtte i vuggestue.

Held og lykke med din ihærdighed med at få sanseintegrationsstøtte til din datter i vuggestue - og få vejledning om sanseintegrationsstøtte hjemme også - så sanseapparat kan støttes bedst muligt og få ro til søvn og til koncentration om læring i nu.
Åh jeg havde skrevet et langt svar til dig, men det forsvandt desværre.

Nå, men, tak for dit input og dine links.

Kommunen har desværre stirret sig blind på at jeg har adhd+asperger og fatter ikke at det meget vel kan være nedarvet til min datter også.

De har ikke tradition for, i denne rige kommune, at gøre noget som helst for præmature og jeg måtte tigge og trygle om blot at få ergoterapeut til hende.

Nu har jeg endelig vundet min kamp om pension og er blevet så meget klogere omkring kommuner og om at sætte mig ind i lovgivningen først, at jeg regner med at vinde den næste kamp også.

mange hilsner anne
panti er ikke logget ind   Besvar med citat