Se enkelt indlæg
Gammel 07-12-2011, 10:08   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er så en af dem der er stoppet efter omkring 15 år på antidepressiva. Jeg har prøvet samtlige mærker på marked og stoppede med dem, fordi, for jeg egentlig gerne ville ''mærke mig selv'' og for at finde ud af, om jeg tog dam af behov eller af vane...

Ophørssymptomerne var ekstreme! Og det var yderst vanskeligt at finde ud af, om det var ophørssymptomer eller opblomstring af symptomer, for de mindede enormt meget om hinanden. Jeg fik bla influenza agtig symptomer (nattesved, hedeture, hjerteflimmer, endda let feber!) og jeg havde meget svært ved at styre mine bevægelser (armene kunne ufrivilligt slå ud, jeg fik ticks i ansigtet og benene ville ikke lystre), samt mine tanker kørte i paranoide cirkler, så nattesøvnen blev forstyrret og jeg var tæt på at blive fuldstændig vanvittig. Jeg fik også ekstreme humørsvingninger med aggressivitet, blev modløs, deprimeret, let psykotisk og min OCD blev forværret.

Da jeg startede med at trappe ned og ud af medicinen, sagde min daværende psykiater at ophørssymptomerne ville vare ca 1-2 uger, men det tog mig altså mere end et ÅR! at komme ordenligt ud på den anden side, og i perioder fik jeg det så slemt, at han måtte give mig Alopam (benzo'er) eller stesolid, for at jeg ikke skulle hoppe ud gennem vinduet i afmagt. MEN DET LYKKEDES MIG AT KOMME UD AF DET!!!!

Nu har jeg været uden medicin i flere år, og jeg må sige at jeg har det fantastisk. Dog SKAL jeg på medicin når jeg bliver syg, for ellers går det helt galt. Men jeg vil på ingen måde igen, få lullet mig ind i et dagligt forbrug, når jeg ikke er syg (psykotisk og/eller deprimeret).
Jeg kan tage medicin før, under og efter sygdom. Men så slutter jeg, og ophørssymptomerne er derfor heller ikke ret voldsomme og kan gå væk på 1 uge eller 2. Eller tidligere!

Det lumske ved det hele er jo, at medicinen slet ikke helbreder, men 'bare' lægger låg på. Bedringen skal jo helst komme fra én selv og ikke holdes kunstigt nede, for så har man jo ikke en chance for at finde ud af, hvordan man rent faktisk har det......

Det jeg stoppede var jeg flere gange parat til at starte igen, fordi jeg havde det så voldsomt skidt, men min psykiater anbefalede jeg holdt ud - og det er jeg ham evigt taknemmelig for i dag. For ellers havde jeg stadig taget dem, det er der slet ingen tvivl om...

Nå, det var bare lidt om mine erfaringer - beklager det blev langt (men jeg har kogt kraftigt ned!)



*Jeg fik antidepressiva grundet depression, angst og OCD. I perioder tog jeg også Nozinan mod psykoser
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat