Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2011, 18:29   #526
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg kan ikke umiddelbart sige om det var noget for mig (eller en af konkollegaerne :-)) men du kan linke til hvor her i tråden, du har ridset din sag op? (Der er 523 indslag i tråden)
Om ikke andet har jeg måske et input eller 2
Hej Ricky M,

Ja det er blevet en lang sag, sådan føler jeg det i al fald. Den ser nogenlunde ud som flg.

Aug, 2006: Sygemeldt fra arbejde som flg. af stress.
Dec. 2006: Opsagt pga. sygefravær.
Aug. 2008: Opstart af visitation mod fleksjob.
Aug. 2008 - Jan. 2009:

Arbejdsprøvning 2 x 3 mdr. Den første: 7 -8 timer ugentlig. Den anden. 10-12 timer ugentligt. Arbejdsprøvningen foregik samme sted, på en rideskole. Hvilket dog ikke er mit vante erhverv, jeg har siddet på kontor i 17 år !!.

Arbejdsevnevurderingen går i retning af ftp. ), og jeg røg yderligere ned i sølet efter arbejdsprøvningerne.

Jan. 2009 - Dec. 2010: Tiden er gået med at blive afklaret helbredsmæssigt, afprøve anden medicin, nye rapporter også. Min ca. 5 sagsbehandler vælger at indstille mig til ftp.

Jan. 2011 - April, 2011: Rp. færdiggøres via en specialenhed. Den ser fin ud.

April. 2011 - Maj, 2011: Social service laver en indstilling til pension, som jeg godtager.

Maj, 2011: Modtager afslag fra pensionsnævnet, de ønsker en uddybende arbejdsprøvning. Dette gerne på et center ala Espelunden. Jeg klager herover og sagen er nu i BAN. Får sikkert svar i dec. men tror at kommunen får medhold.

Nov. 2011: Efter afslag fra PN. valgte jeg at fortsætte min afklaring iht. PN´s foreskrifter i min sag. Fik en sagsbehandler i aug. som jeg dog først mødtes med midt nov. Først indstillede hun mig til Espelunden, men nu skal jeg til Brøndby for afklaring.

Min sagsbehandlers indstilling var i første omgang at jeg ville have det godt med at arbejde lidt, det har vi jo alle. Problemet med mig er at den bare ikke holder og selvom jeg ikke kommer helt ned under gulvbrædderne i den kommende afprøvning, så skal der nok ikke gå lang tid før det bliver nok.

Spørgsmålet er så hvordan jeg og min sag så vil stå i forhold til pensionsnævnet ? Problemet for mig er at jeg ikke har været på offentlig forsørgelse de sidste 4 år, og bliver det ved sådan, så må jeg jo ende med at låne penge. Derfor håber jeg på en afslutning af min sag i 2012.

Det der har været svært for mange og sikkert også pensionsnævnet, at forstå, det er hvorfor min arbejdsevne fra blot 5 år tilbage ikke kan genopvækkes !! Det ved jeg jo ej heller, men at de så indstiller til pension og giver afslag er for mig ligegyldigt så hellere indstille til fleks og jeg får fleksydelse indtil jeg ryger for den grænse.

Iøvrigt bør jeg slet ikke komme i afprøvning, men som min psykiater siger så skal man helst kravl dertil, det er dælme ikke til at forstå noget af det her.


Ricky, er der iøvrigt krav til hvorledes ens arbejdsevne beskrivelse udformes af "anden part" ? Jeg syntes ikke at have fundet det nogensteds, men spørger hertil, fordi den jeg fik var ganske kort, lidt over en halv side og for mig virkede den lidt fortravlet. Desuden stoppede job konsulenten kort efter i flg. ham selv, men jeg så ham dog sidst jeg var på jobcenteret i nov. !!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-11-2011 kl. 18:55.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat