Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2011, 21:24   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Noget lidt andet er bobsy, ikke rygebelastende arbejde, kan være rigtig mange ting og afhænger af Betinas ryg, hvis det kun står sådan der i de lægelige dokumenter, altså ikke rygebelastende, så er det helt op til kommunen at bestemme hvad de mener det betyder (dog med udtagelse af de jobs som beskrives som rygbelastende, dvs fx rengørings jobs) dvs hvis de mener det betyder 8 timer dagligt på en kontor stol bag et skrivebord, ja så er det DET Betina kan klare (uanset hvad Betina siger, sådan er det altså bare, lige ind til en læge siger noget andet. Det betyder faktisk at kommunen er sin fulde ret til at vurdere at Betina vil kunne klare et ganske alm job, og ikke hører til i systemet.
Netop.

Mange, bl.a. Claus Hjort Frederiksen, mener, at en person med dårlig ryg skal bare have et stillesiddende job, så er den sk.. slået.

Det var også noget af det, som min årelange kamp med kommunen handlede om, de mente jo, at jeg "bare" skulle have et lettere ikke-rygbelastende job, på ordinære vilkår.

Desværre er der vist ikke ret mange dårlige rygge, der kan klare et stillesiddende job, og min erfaring er, at de jobs, som virkelig er egnede til en ryg-patient, de er så sjældne og eftertragtede, at det nærmest er umuligt at finde sådan et.

Så bobsy, måske skal du hjælpe lægerne lidt på vej, hvad angår deres formulering, sådan, at der i stedet kommer til at stå noget om, at dine arbejdsopgaver skal være meget varierede, så din ryg får mulighed for variation.

Man kan jo godt gøre en læge opmærksom på, hvad kommunerne oftest forstår ved ikke-rygbelastende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat