Se enkelt indlæg
Gammel 08-11-2011, 15:47   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
AAAH, jeg tror spørgeren mener, om hun bor for billigt og dermed udelukkes for ekstra ydelser som fx §34 (har jeg ret)?

Sagen er, at man som førtidspensionist på den nye ordning generelt får afslag på afslag, netop fordi pensionen ligger højere end nogle af satserne på den gamle ordning..

Og så er enkeltydelserne blevet fordelt, at de også kan søges af almindeligt arbejdende folk som IKKE er på overførselsindkomst. Så det er ikke længere bare sådan en pensionist-ting.

Vær glad for du bor ''billigt'' for afslagene kommer også selvom man bor dyrt.

Det er længe siden de har indført den skuffeordning der hedder, at man får sin pension, men må selvom hvordan den bruges. Vil man bo billigt er det fint, og vil man bo dyrt er det under eget ansvar - man kan jo bare flytte hvis det bliver for hedt. Og kan man ikke betale sine udgifter til transport, jamen så kan man bare flytte længere mod byen.
Synes de er blevet benhårde.
Det samme gælder hvis man får børn. Pensionsbeløbet er pensionsbeløbet, og man får ikke mere selvom man har børn ( som man fx gør på kontanthjælp hvis man er forsørger)....

Dog lykkes det for nogen at få §34, men jeg synes der går længere og længere i mellem dem..................
Men. Det sker det går i gennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat