Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2011, 13:42   #55
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Næhh, en dygtig kommune - de 28% er de så kommet i job? Eller bliver de aktiveret i kommunal regi?

At fyre jobfirmaer betyder jo ikke, at folk så heller ikke skal aktiveres.

Fint nok, at jobcentrene selv gør arbejdet - det giver udmærket grobund for at forum som k10 vil "leve" godt i årene fremover.

Man skal jo se det positive, i enhver situation - tror jeg hejser mit flag for kommunerne
Hejs i stedet flaget for beskæftigelses-minister Mette Frederiksen.
Ved LOs kongres i Ålborg har hun fortalt at tosset aktivering skal stoppes. Hun vil bruge pengene på ordinær uddannelse for arbejdsløse i stedet for selvudviklings-kurser.
Altså slut med spaghetti-tårne og collage.
http://avisen.dk/ny-minister-slut-me...ng_154634.aspx

Så du tog fejl ved at skrive:
”Først og fremmest, er det jo en politisk afgørelse, med alt det aktivering og afklaring af syge - desværre er der ikke tegn i sol og måne på, at en ny regering ændrer på det......”

Fremtiden for private jobfirmaer er sort som kul Ingrid.


Du skrev noget om HKI som fortjener en kommentar:
”Synd for dig ekselev, at du har dårlige erfaringer med din revalidering på HKI - desværre, lige i den periode hvor kommunalreformen blev indført. Det gav rod rigtig mange steder.”

Kommunalreformen er bestemt ikk skyld i at jeg er utilfreds med HKI. Jobfirmaet er privat og altså ikk under kommunen.


Det er spændende for en tidligere HKI-elev at høre hvad der foregår i jobfirmaet. Du ser ud til at være særdeles godt orienteret om hvad jobfirmaet arbejder med når du fx kan skrive at:

”Psykisk handicappede, som man før i tiden f.x kaldte åndsvage eller evnesvage, sidder faktisk på HKI”

Da jeg begyndte på min revalidering var HKI et sted hvor folk kom for at få en ny uddannelse.
Efter hvad jeg forstår på dig Ingrid er HKI nu blevet til en slags anstalt for åndsvage og evnesvage.

Vil du venligst komme med links til hjemme-sider hvor jeg kan se alle de mange oplysninger om jobfirmaet HKI som du kommer med Ingrid ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat