Se enkelt indlæg
Gammel 21-10-2011, 12:05   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
jeg håber på der er nogle der kan nogle § der siger hvad der skal deles.

Vi har bare ikke kunnet finde noget ,min søn har fået en erstatning tilkendt og den er vist anket,med hjælp fra fagforeningen men måske forsent den var havnet på et forkert adderese,

han har fået nogle mindre legater til hjælp til regninger hos fys. og flere behandlinger hos fys og kiropraktor,så det jo ikke for at han vil feste for pengene,og derfor helst ikke vil dele dem også ved bodeling,han har stadig brug for behandlinger.

bidreg til hinanden kan der vist ikke blive tale om de har noget nær det samme i indtægt nu,bort set fra at den der vil have del i erstatningen og legater selv har en støre formue.

de har tilgengæld et minus i boligen på ca 1,5 mil ingen af dem har råd til at fra flytte boligen før den er solgt eller den ene evt. plukker den anden,så de er jo i en svær sitiuation og svigfamillien blander sig og vil have fuldmagt til deverse kontoer.vilket min søn har sagt nej til.
De bør vel gå til en advokat og fremlægge sagen som den er, og få den skilsmisse istedet for at spekulere i hvem der får hvad af hvem. Der vil de også finde ud af hvordan bodelingen foregår, og den vil jo blive som den bliver. Med et underskud på 1,5 mio på huset.. er der formodentligt ikke noget at dele udover gæld.

Jeg tvivler på at erstatningen vil indgå i boet:

http://www.ret-raad.dk/private/faq%2...%20erstatning?

Med legaterne ved jeg ikke.. det kan være, og det kan ikke være. Det kommer an på om de er møntet på den specifikke udgift, og derfor ikke indgår som et 'aktiv'.

Din søn skal absolut ikke give fuldmagter til svigerfamilien ... det lugter godt nok af at nogen vil rippe formuer og flytte penge rundt så der er mindre på den ene eller den anden side af ligningen. Edit: Og jeg vil også lige tilføje at det er ret vigtigt, at hans erstatning bliver på den særskilte kreditorbeskyttede konto.

Betal for advokaten, det betaler sig for begge parter og man kan få det gjort på en ordentlig måde.

Sidst redigeret af Experimental; 21-10-2011 kl. 12:12.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat